”Det var en god oplevelse, og det var et løb, som ikke lige sådan bliver glemt,” siger Kenneth Madsen. ”Nogle af hastighedsprøverne var gengangere fra VM-løbet Rallye Deutschland, og de var rigtig gode. Det kunne være sjovt at prøve dem på et tidspunkt, hvor vejene ville have været knastørre.”
Der er kommet nye farver på den hurtige Suzuki Swift Maxi (Foto: Suzuki Motorsport)
Netop vejret kom til at spille en afgørende rolle for løbet. Sne og is var sammen med regn med til at sætte dagsordenen.
”To af hastighedsprøverne fredag aften blev slettet på grund af sne og is, og vi skulle så blot køre en byprøve. Her valgte vi at køre på det sikre, for vi skulle ikke have ødelagt noget,” fortæller Kenneth Madsen.
”Lørdag morgen var sneen væk på servicepladsen, men da vi erfarede, at de fleste af de teams, som havde fået meldinger ude fra hastighedsprøverne, valgte at starte på deciderede vinterdæk, tog vi samme beslutning. Det viste sig at være det rigtige valg, for der var meget pladret, og der lå også lidt sne hist og her.”
Slutfacit blev en tredjeplads i klassen og en tyvendeplads generelt.
Mette Felthaus og Kenneth Madsen havde deres første start sammen (Foto: Suzuki Motorsport)
”Vi havde et lille problem med strømmen til vores benzinpumpe, som kostede os tre minutter på en hastighedsprøve. Det rykkede os 6-7 pladser i generalklassement, men ændrede ikke på vores placering i klassen,” siger Kenneth Madsen.
”Men det var ikke slutresultatet, der var vigtigt for os. Det var derimod, at Mette og jeg fik kørt os ind på hinanden, og det synes jeg lykkedes. Nu er ved at være klar til første afdeling af DM.”
Suzuki Motorsport
Teamchef Anders Lysen
Læs mere om: Kenneth MadsenMette Felthaus |