Nye sponsorer betyder som regel nye farver på bilerne, og det er da også tilfældet her. Væk er GULF farverne og i stedet er der budt velkommen til tre nye sponsorer i form af Dunlop Motorsport, Total og IQ Option. Aston Martin Racing stiller op med 3 biler i årets WEC serie. Det bliver alle V8 Vantage GTE udgaven. 2 af dem i GTE Pro klassen og en enkelt i GTE Am klassen.
Derudover vil der deltage 2 biler i Nürburgring 24 timers løbet, det bliver med V12 Vantage GT3 modellen.
(Foto: Aston Martin Racing)
Young Driver bilen som den stadig kan tituleres, får følgende kørersammensætning:
Nicki Thiim, Marco Sørensen og Darren Turner.
(Foto: Aston Martin Racing)
David Heinemeier Hansson skal i år køre Porsche, mens det endnu er uafklaret hvad Christoffer Nygaard skal.
Hos Young Driver AMR teamet venter man sig meget af netop denne kørersammensætning, som man siger er den endnu mest konkurrencedygtige man har stillet op med. Det bliver andet år at man skal deltage i den førende GT klasse - GTE Pro - og her venter man sig meget af at have Darren Turner med i bilen, han skal køre med i alle WEC afdelinger.
(Foto: Aston Martin Racing)
"Marco og Nicki er en seriøs kombination og med tilgangen af Darren Turner har vi den måske mest konkurrencedygtige kørersammensætning i serien." lyder det fra teamchef og ejer, Jan Struve.
"Marco og Nicki er blevet udnævnt til at være officielle Aston Martin Racing kørere, og efter deres tidligere præstationer, må jeg sige at jeg er glad for at de kører for os. Lige siden at Nicki Thiim kom ind i teamet, har han været en af de absolut hurtigste GT kører i mesterskabet. Ligeså med Marco som generelt var en af de hurtigste kørere i klassen over hele året. Med et nyt bilmærke i klassen i denne sæson, bliver konkurrencen i GT klassen endnu hårdere, og for os var det en logisk tanke at sætte netop disse tre kørere sammen. Nicki skal køre hele sæsonen for os i FIA WEC og jeg kan ikke tænke mig noget bedre end at lade ham dele bilen med Marco."
Young Driver AMR vil i denne sæson deltage i en opgraderet Aston Martin V8 Advantage, opgraderet samt tilpasset det ændrede reglement til denne sæson.
Marco Sørensen:
"Jeg ser selvfølgelig frem til at starte sæsonen igen. Aston Martin har lavet et stort arbejde med at klargøre den opgraderede Vantage GTE og med den ny konkurrent i klassen, ser jeg frem til én endnu mere spændende sæson. Jeg er virkelig glad for at Jan Struve og Young Driver har kunnet få sat alt dette sammen og gjort det muligt. At skulle køre sammen med Nicki og Darren gennem hele sæsonen, kan kun være med til at presse os endnu mere."
(Foto: Aston Martin Racing)
Nicki Thiim:
"Jeg er glad for at skal køre FIA WEC i en fuld sæson, og selvfølgelig også at være udnævnt til officiel Aston Martin kører. For mig er det en kæmpestor chance og et stort skridt fremad. Dette er en ny udfordring, og for enhver GT kører, er FIA WEC stedet hvor man skal køre. Serien bliver hele tiden stærkere og stærkere, og i år forventer jeg at vores GT klasse vil blive den mest konkurrencedygtige og interessante i mesterskabet."
Young Driver AMR deltog for første gang i FIA WEC serien i 2013. Allerede i 2014 vandt Young Driver AMR verdensmesterskabet i GTE Am klassen samt klassesejren i Le Mans 24 timers løbet. Ved starten af 2015 sæsonen, rykkede teamet op i GTE Pro klassen. Teamet har været en del af Aston Martin Racing siden 2010.
2016 sæsonen starter med Prologen på Paul Ricard, og selve løbsserien starter på Silverstone d. 17. april udgøres af i alt 9 løb.
Young Driver AMR
Læs mere om: Darren TurnerMarco L. SørensenNicki ThiimYoung Driver AMR |