Teamchef Jens Ole Mathiesen var skuffet over, at Kevin Rossel ikke havde overholdt en teamordre om at blive bag Michael Outzen i finalen, mens Kevin Rossel i bogstaveligste forstand var helt oppe at køre også følelsesmæssigt, og både overhørte teamordren og kørte tæt forbi sin team-kollega på et sted, hvor gule flag markerede overhaling forbudt.
Teamchefen gav sin ordre for at sikre, at Michael Outzen kunne køre mesterskabet sikkert over målstregen, mens Kevin Rossel følte, at han havde den hurtigste bil af de to, og tog derfor sagen i egen hånd.
”Det var en hektisk dag, med følelserne uden på tøjet. Jeg har lært af episoden og ønsker egentlig bare at se frem mod det sidste løb i sæsonen”, siger Kevin Rossel efter at hændelsen er kommet lidt på afstand.
- Det var naturligvis fordelagtigt at sikre det individuelle mesterskab så tidligt som muligt, så Michael kunne køre frit i sidste afdeling, og dermed køre for Kevin. Vi ønsker ikke at favorisere nogen i teamet, men når en kører har mulighed for at vinde et mesterskab, og den anden ikke har, er vi nødt til at tage handling, selvom Kevin var hurtigere på banen, forklarer Jens Ole Mathiesen.
Selv om den øverste podieplads er besat inden finalen, kører JM Racing alligevel ind i finale-weekenden med sømmet i bund.
- Selv med det individuelle mesterskab i hus, er der stadig to opgaver at udføre under den sidste afdeling: At hjælpe Kevin til så mange point som muligt og at vinde det samlede teammesterskab. At Kevin skulle blive bagved i finalen for at modtage hjælp den anden vej hele sidste afdeling, var ikke blevet kommunikeret godt nok fra teamets side, hvilket vi beklager. Den hektiske dag med et tæt pakket program gjorde, at vi som team overså mulighederne for, at situationen kunne opstå, hvilket er en fejl. Men måden hvorpå Kevin håndterede beskeden var ikke acceptabel, siger Jens Ole Mathiesen.
Teamet har haft møder internt og dementerer forlydende om, at Kevin ikke stiller op i finaleløbet.
- Vi har indrømmet vores fejl i teamet, og har i samme omgang givet Kevin en reprimande omkring episoden. Nu er den sag ude af verden, og vi er klar til endnu engang at køre ræs i absolut topklasse!, lyder det fra teamchefen.
Før første afdeling i den første DST-sæson var målsætningen i JM Racing, at Michael Outzen skulle i top-3 og køre med om mesterskabet, mens målet for Kevin Rossel var, at han kom i top-8. Outzen er mester, og Rossel ligger nu nr. 6.
Det er således lysende klart, at succes overstråler det drama, der udspillede sig i nattens mørke. Og JM Racing stiller altså også op med både Michael Outzen og Kevin Rossel i sidste afdeling på Padborg Park, og her vil det indbyrdes opgør mellem de to hurtigere kørere være det helt særlige spændingsfelt i Danish Supertourisme Turbo.
JM Racing
Læs mere om: Kevin RosselMichael OutzenPadborg Park11/10/15 - Padborg Park - Danish Supertourisme Turbo |