Efter at have startet karrieren på folkeræs- og Rallycross banerne i ind- og udland, og taget flere mesterskabsmedaljer med hjem, valgte teamet i 2013 at skifte til de rene asfaltbaner.
Teamet købte en Peugeot 207, hvor Karsten Olsen selv satte sig bag rattet. Det blev noget af en omvæltning for teamet, men de fandt alligevel rigtig god fart henover sæsonen og sluttede på en bitter 3. plads i Rookiemesterskabet, for nystartede asfaltbanekørere, efter at have ført gennem en stor del af sæsonen. Derudover blev det til en generel 9. plads i DIF Danmarksmesterskabet.
I 2014 var målet derfor medaljer – både hvad angik løbene og ikke mindst mesterskabet.
Sæsonen startede rigtig godt ud med en masse gode resultater, og allerede 2. løbsweekend var karrierens første asfaltbanepodie hjemme, og senere på sæsonen kom den sejr også i hus.
Hurtigt udviklede det sig til en dyst om 3. pladsen i mesterskabet. En kamp som varede helt indtil målflaget i sæsonens allersidste heat. Her sluttede Karsten sølle 1 point fra Bronzemedaljen.
Men allerede inden sæsonfinalen 2014 var kørt, var det allerede besluttet at der skulle ske noget andet i 2015.
Omotorsports 2 biler – Bemalingen skifter muligvis lidt på den bagerste inden finalen (Foto: CNPhoto.dk)
En af mekanikerne fra Omotorsport i 2013, Brian Johannesen, havde nemlig selv fået mod på at køre. Gennem 2014 deltog han i en Citroen Saxo VTS. Selvom bilen var af ældre dato blandede han sig ofte i top 8, og i efteråret tog han også sin første generelle podieplads.
Efter sæsonfinalen 2014 overtog han Karsten Olsens Peugeot 207’er, hvorefter han gennem 2015 sæsonen har kæmpet med helt i front af DIF Danmarksmesterskabet.
Kulminationen kom til Grand Prix Danmark på FDM Jyllandsringen, hvor Omotorsport tog hjem til Låsby med 1. pladsen i DIF Danmarksmesterskabet.
Efter den seneste afdeling er Brian Johannesen dog faldet ned på 2. pladsen – men kun 6 point fra den førende.
Så han har alt at vinde og intet at tabe ved sæsonfinalen på Padborg Park 10.-11. oktober.
Kløen i teamchef Karsten Olsens højrefod er dog blevet så stor at han nu har været ude at købe en ny bil til teamet. Valget faldt på den Peugeot 207 som snuppede Bronzemedaljen fra ham i 2014.
If you can’t beat it – buy it ;-)
Bilen er selvfølgelig stadig en Peugeot 207, men det er et helt andet team som har bygget den, så der er lidt nyt for teamet at lære på den.
Det er også derfor at de har valgt at stille op til sæsonfinalen, for at få kørt så mange kilometer i den inden 2016 sæsonen starter. Erfaringen viser at man skal være 100% klar fra sæsonstart, for ellers er mesterskabstoget kørt, hvis man først skal bruge de første par afdelinger på at lære bilen at kende.
Omotorsport har allerede de første aftaler på plads til 2016, og vintermånederne kommer til at gå med at få de sidste på plads, så det eneste at der skal tænkes på, når sæsonen starter, er at give den max gas, og komme først over målstregen.
Uanset om det så er Peugeot 207 med nummer 9, som er Karsten Olsens startnummer – eller om det er Peugeot 207 med nummer 66 på siden, som er kørt af Brian Johannesen.
Omotorsport
Læs mere om: Brian JohannesenKarsten OlsenPadborg Park11/10/15 - Padborg Park - 1600 Challenge |