(Foto: CNPhoto.dk)
Træningen startede lørdag formiddag, hvor de 20 biler var på banen. Cirka midtvejs i træningen satte kaffebønnebilen med nummer 49 på sideruden sin bedste tid. Det rakte til 9. position, hvilket teamet ikke kunne være helt tilfreds med - også selvom at der var 20kg succesballast i passagersiden.
Derfor blev der også lavet en del justeringer på bilen forud for kvalifikationen lørdag eftermiddag.
Det var også noget, som klart kunne aflæses på tiderne. Kaffemandens tider blev forbedret med over 1 sekund! Det rakte til 4. startposition, men da en af de foranliggende kørere havde fået en straf, blev den konverteret til 3. startposition til heat 1.
Søndag klokken 11.00 gik de 5 røde lamper ud, og feltet stormede ned mod sving 1. Det blev til en rigtig god start for Søren, og inden længe var han at finde i front af løbet. Herefter skulle førstepladsen forsvares, men han måtte desværre give fortabt og falde tilbage på 2. pladsen. En anden kører blev lidt nærgående i kampen om den plads, så også denne måtte Søren afgive. Men da de 12 omgange af løbet var gået, lykkedes det at holde resten af feltet bag sig og snuppe den første pokal siden skiftet til asfaltbanerne.
Kort tid efter blev jublen hos Lyck Motorsport endnu større, da manden på 2. pladsen blev udelukket – og Søren derfor fik en endnu større pokal!
Samtidig betød det 7. startposition i stedet for 6. startposition til heat 2.
(Foto: Lyck Motorsport)
Esbjerg Motor Sport Auto medlemmet var hurtig på aftrækkeren da starten på 2. heat gik. De første 2 konkurrenter var allerede passeret inden første omgang var kørt, og herefter gik jagten ind på yderligere avancement. Kaffebønnebilen var også kortvarrigt oppe at snuse til 4. pladsen, men herefter fik konkurrenterne virkelig skruet op for dampen, og passerede desværre Søren igen.
Bilen kørte ikke helt så godt som i første heat, så da løbet blev flaget af var det en lidt skuffende 9. position som stod noteret udfor startnummer 49.
”Jeg måtte sande at jeg havde lidt svært ved at finde rytmen til at køre flere hurtige omgange på FDM Jyllandsringen, og derfor endte jeg med at køre meget defensivt, og det endte med at give lidt småskrammer”, sagde Søren Lyck efter løbet.
Da teamet kom hjem på værkstedet, opdagede de at den ene støddæmper var gået lidt løs, og at der var en bærekugle som ikke havde det så godt. Så det var måske også en forklaring på den manglende fart i heat 2.
(Foto: CNPhoto.dk)
Weekendens resultater var dog stadig nok til at kunne forsvare 6. pladsen i DIF Danmarksmesterskabet. Det begynder dog at se rigtig svært ud med titelchancerne. Men medaljechancerne er stadig intakte.
Så det er helt klart målet når finalen køres 10.-11. oktober på Padborg Park. Godt nok skal der 40kg succesballast med i bilen, men Søren Lyck har altid kørt hurtig på Padborg Park, så forhåbentlig kan et godt setup fra teamet modveje ulempen ved den ekstra ballast.
Så hop i bilen, og smut en tur til det Sønderjyske, og nyd en god dag – eller weekenden – med masser af godt ræs, og ikke mindst en mesterskabsafgørelse.
Lyck Motorsport Læs mere om: Søren LyckJyllandsringen27/09/15 - Jyllandsringen - 1600 Challenge |