Men da den tidligere mester kun har været til start i sæsonens to sidste afdelinger rakte bedrifterne i mesterskabssammenhæng kun til en tredjeplads i Sports-Prototype divisionen.
Christian Nilsen sikrede sig den samlede sejr i mesterskabet (Foto: Trebbien)
Mesterskabet, både samlet og i S-GT divisionen gik i stedet til favoritten Christian Nilsen, som fulgte Aquilaen som en skygge med sin sort/hvide Corvette Z06R i de tre finaleløb.
Feltets anden Corvette Z06R kører, Rune Ydstebø, valgte at parkere sin bil i sandkassen i andet løb. Det udløste en Safety Car og kostede ham den samlede andenplads i mesterskabet, som i stedet gik til den SS2 mesteren, Hans Hartmann.
En stabil sæson med point i alle afdelinger var guld værd for Hans Hartmann i SS2 (Foto: Trebbien)
Martin Vedel Mortensen var klart hurtigste SS2 kører i finalen med sin Opel Corsa og sikrede sig maksimumspoint, men det var ikke nok til at overhale Hans Hartmann og hans Honda Accord i mesterskabstabellen.
I SS3 division blev publikum vidner til et rent Ferrari opgør. Claus Gregersen, der var med for første gang i denne sæson, scorede hattrick med sin Ferrari F430, mens Per Søberg samlede point nok til at sikre sig guldet foran Lars Jensen, begge i Ferrari 360.
Per Søberg (351) blev mester i SS3, mens Claus Gregersen (357) var hurtigst i finalen (Foto: Trebbien)
Det var faktisk kun i S-P divisionen at finaleløbene udløste ændringer i guldopgøret. Tre andenpladser var nok til at en stabilt kørende Andreas Kjærgaard, Scotty GT, rykkede forbi Hans Henrik Pedersen og hans ildspyende Corvette C5R.
”Scotty beam me up!” Tre andenpladser i finalen var nok til at sende Andreas Kjærgaard og hans Scotty GT op på førstepladsen i S-P divisionen (Foto: Trebbien)
First Stop Special Saloon Car Læs mere om: Jyllandsringen27/09/15 - Jyllandsringen - Special Saloon |