Inden weekend indtog køreren fra Esbjerg Motor Sport Auto en 7. plads i DIF Danmarksmesterskabet, og det var helt klart målet at forbedre den placering.
(Foto: CNPhoto.dk)
Træningen startede allerede fredag eftermiddag, hvor det blev til 20 minutter som ikke helt fornøjede Søren. Alligevel rakte det til en 12. plads i det 29 bils store felt.
Bilen kørte dog ikke helt som den skulle, og derfor valgte teamet at ændre det radikalt forud for lørdagens kvalifikation.
Kvalifikationen varede 20 minutter, men blev væsentlig kortere for Kaffemanden. Hans første flyvende omgang rakte til en placering midt i feltet. Ved starten på den 2. flyvende omgang fik han lidt for meget fart på til at kunne holde linien, og på en mærkelig måde endte der med at være sand i stedet for asfalt under de 4 racerdæk. Der blev bilen så holdede den resterende tid af kvalifikationen, mens en ærgerlig kører kunne stå og kigge på.
Herefter måtte teamet i gang med at tømme alle sprækker og hulrum på bilen for sand. Og da heat 1 skulle køres blot et par timer bagefter, havde de ikke oceaner af tid til arbejdet.
Men tiden havde alligevel været godt nok til 18. startposition.
(Foto: Lyck Motorsport)
Så da de 5 røde lamper gik ud, stod der kun 1 ting i hovedet på Søren Lyck – at komme fremad!
Det gik også fantastisk godt ned mod sving 1. Her var der imidlertid noget tumult længere fremme, hvilket gjorde at der pludselig holdt en bil på tværs. Søren havde 2 muligheder – torpedere den frontalt med stor risiko for personskade for køreren i den anden bil, samt at ødelægge fronten på egen bil, eller også at prøve at lægge siden til og så måske være heldig at kunne fortsætte,
Anden mulighed blev valgt, og det lykkedes også til fulde at kunne fortsætte løbet. Dog med en stor bule i døren og manglende siderude, da den faldt ud ved kontakten.
Men alligevel fik han kørt sig rigtig flot gennem feltet, og sluttede på en rigtig fin 12. plads.
Den placering var også startplacering til heat 2. Teamet lavede igen nogle småjusteringer på bilen, som hurtigt viste sig at være til stor gavn.
Denne gang blev det til en super start, og da ingen biler holdt mod kørselsretningen denne gang, kunne de nyerobrede 8. plads også holdes gennem hele første omgang.
Herefter gik jagten ind på at komme længere frem i feltet. Stille og roligt blev yderligere et par konkurrenter overhalet.
Da der efter løbet blev uddelt et par straffe til nogle foranliggende konkurrenter for overhaling i gul flagzone, endte det faktik med en yderst tilfredsstillende 4. plads med mindre end et halvt sekund til podiepladsen.
Setupændringen inden heatet gav lige den sidste fart, så det var muligt at kæmpe med på lige fod med de andre i top 8, og teamet var derfor veltilfreds efter heat 2.
(Foto: CNPhoto.dk)
Dermed kom der en god spandfuld point på kontoen, og da Søren Lyck samtidig sluttede foran flere after mesterskabkonkurrenterne, blev det faktisk til et avancement i DIF Danmarksmesterskabet.
Derfor indtager den kaffebønnebemalede Peugeot 207 med nummer 49 på ruden nu 6. pladsen i mesterskabet.
Nu er der godt 3 ugers ventetid til næste løb køres på FDM Jyllandsringen 26.-27. september, hvor målet, på trods af 20 kilo succesballast, bliver at komme endnu længere frem. Der er kun 21 point til den førende i mesterskabet, så der er stadig rig mulighed for at kæmpe med om medaljerne.
Lyck Motorsport
JJ Media
Læs mere om: Søren LyckJyllandsringenKorskroen30/08/15 - Jyllandsringen - 1600 Challenge06/09/15 - Korskroen - Folkerace |