I lørdagens kvalifikation, var det meget svært at få en fri omgang. Da det endelig lykkedes, kom der safety-car på banen.
Resultatet blev dog en startposition som 6'er og troen på bedre resultater i heats var intakt.
Heat 1 blev kørt i silende regn, og det gik da også planmæssigt fremad, indtil jeg fra en 4. plads, blev spunnet af banen af en konkurrent.
Herved knækker en bolt i mit styrtøj, så jeg må udgå fra heat 1.
En udgået i heat 1 er næsten altid fatal for resten af weekenden, og vanskelig at komme tilbage fra, fordi man så starter sidst i heat 2.
Starten går fint og jeg kommer frem i feltet, indtil jeg igen bliver spundet rundt af en konkurrent midt i løbet.
Jeg kan dog fortsætte efter påkørslen og sidst i løbet bliver jeg noteret for 2. hurtigste omgangstid.
Jeg når i mål som nr. 10 men pga straf for påkørsel af en konkurrent, bliver jeg sat tilbage til 12. pladsen.
Finaleheatet skulle så startes fra 14. pladsen og igen får jeg en god start.
Overhalinger bliver vanskeliggjort af mange gule flag, og at der på den fugtige bane, kun er et smalt tørt spor, som selvfølgelig optages af den forankørende, så jeg ender med at komme i mål som nummer 10.
Det var ikke lige den weekend vi havde drømt om, på den ellers fede Ring Djursland.
Den magre pointhøst betyder at Mikkel C. desværre nok må se i øjnene, at håbet om en topplacering i det samlede mesterskab, sandsynligvis er forsvundet ud i bakkerne på Djurs.
Teamet har i hvert fald herefter justeret målet for de sidste tre afdelinger, til udelukkende at fokusere på topplaceringer løb for løb.
Den samlede stilling i DTC-mesterskabet kan ses her: www.dtc-net.dk/dtc-2/koerere-stilling/
Teamet ser nu frem mod næste udfordring, som er det store Grand Prix Danmark 28.-30. august på JyllandsRingen.
MikkelC.com Læs mere om: Mikkel C. JohansenRing Djursland16/08/15 - Ring Djursland - DTC |