”Der var ikke så meget at sige til det. Det var bare at tage straffen, og så håbe på at jeg stadig kunne komme ud med et lille forspring” Sagde Kim Lund efter heatet.
(Foto: KCJ Foto)
Det lykkedes, og Madbull-raceren kunne dermed passere målstregen som vinder af 1. heat og teamet kunne dermed konstatere, at sommerpausens hårde flid havde haft god effekt.
Søndag gentog scenariet sig i 2. heat, dog uden strafbane og denne gang fra en startplacering 8.
”Vi kan uden tvivl mærke, at vi ikke er så hæmmede af succesballast denne gang. Sidste gang havde vi +60 kg i, oven i at vi jo som bekendt konstant kører med 60 kg. Det såkaldte DSG-tillæg. Det er især bremserne vi har været lidt bange for skulle lide overlast herude, når bilen er så tung. Det var tæt på at ende galt sidst med et bremsesvigt ned mod skoven” forklarede Kim Lund inden 3. heat søndag eftermiddag.
Det skulle blive et heat, hvor der blandt alle kørerne i Yokohama SuperCup herskede stor usikkerhed om dækvalg da banen så småt var begyndt at tørre op efter en større byge tidligere på dagen.
Valget faldt på regndæk og det skulle også vise sig at være det rigtige valg på det tidspunkt. Igen fra startplacering 8 fik Seatén indfundet sig på en solid 2. plads, som lykkedes at forsvare indtil det ternede flag.
”Vi var kørt ud på brugte regndæk, og til sidst i heatet var banen tørret så meget op, at jeg måtte søge våde pletter på asfalten for at køle dækkene. Der var ikke mere at gøre” sluttede en tilfreds Kim Lund efter løbet.
Med weekendens resultater kan Madbull Racing nu se frem til GP Danmark den 29-30. august med +60 kg. succesballast, men dog med en god udbygning på føringen i mesterskabet.
GJ Læs mere om: Kim Lund JohansenMadbull RacingRing Djursland16/08/15 - Ring Djursland - SuperCup |