Trods dette var det alligevel et overordnet tilfreds team, som søndag vendte retur til værkstedet i Silkeborg;
”Vi har jo hele tiden kampen med at bilen er så tung, og i weekenden var vi da lige ved at overveje, om det måske var lettere at tage teamets kassevogn rundt” siger Kim Lund.
På trods af bremseproblemer kørte Kim Lund 2 podieplaceringer hjem. (Foto: Denner Photo)
Ring Djursland er den bane herhjemme, som stiller størst krav til bilens bremser – og netop dette fik Madbull Racing at mærke i lørdagens to løb, hvor bremsepedalen gik i bund, og skulle pumpes efter bare halvdelen af løbsdistancen. Noget som havde helt afgørende betydning, for et absolut topresultat.
I sommerpausen som nu venter, skal teamet forsøge at finde en løsning på den manglende topfart.
Noget som var helt tydelig på de to langsider, i kampene med nærmeste konkurrenter.
”Når motoren når 4400 omdrejninger i minuttet, så mister vi ca. 40 HK i effekt, og det´ er virkeligt noget der kan både mærkes og ses. I svingene føles den helt rigtig, men når man når midten af langsiden, så føles den som en gokart med pedaler” Fortsætter Kim Lund.
Madbull Racing glæder sig over at være i Yokohama Super Cup. (Foto: Denner Photo)
Weekenden bød dog på flot, tæt og fair race og 2 ud af 3 mulige podieplaceringer til Madbull Racing, hvilket betyder, at DM-føringen blev udbygget med et par point.
”Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen, som helt sikkert byder på endnu mere tæt og spændende touringcar-race. Vi ved, at der kommer nogle flere biler til her i 2. halvdel af sæsonen, og dem byder vi velkomne” slutter Kim Lund, som glæder sig over at være tilbage i Danmarks hurtigste standardvognsklasse.
Madbull Racing Læs mere om: Kim Lund JohansenMadbull RacingRing Djursland21/06/15 - Ring Djursland - SuperCup |