Roskilde-holdet lå i deres Mitsubishi Lancer Evo X placeret i Top-3 og manglede kun to af de 10 hastighedsprøver i Ecoteck Rally Himmerland 2015 ved Hobro, da de blev stoppet af en lækage i bilens benzinregulator.
Tim Svanholt og Carina Møller i Mitsubishi Lancer Evo X - i fugleflugt.
- Heldigvis skete der ikke noget, for dryppende brændstof, benzindampe og en brandvarm motor er bestemt ikke nogen god kombination, så det kunne være gået meget værre, men ærgerligt var det alligevel, fastslog Tim Svanholt efter at han og Carina måtte trække sig ud af det hektiske pointopgør i Himmerland.
De fik ellers en god start med DM-feltets andenbedste tid på den første hastighedsprøve, og bedste tid på den efterfølgende, og var dermed kun godt et sekund efter sidste års mestre, Christian Jensen og Freddy Pedersen i Peugeot 208 T-16 og foran Ib Kragh og Mie Petersen i deres nye Citroën DS 3 R5.
Tim Svanholt og Carina Møller i Mitsubishi Lancer Evo X - i støvsky
På de følgende hastighedsprøver holdt Roskilde-holdet sig i Top-3, men to prøver før mål satte et revnet benzinrør en stopper for pointjagten.
- Ærgerligt, for det gik lige så godt, men det havde dog været værre, hvis der var gået ild i bilen. Og lækagen er nem at udbedre, så nu ser vi fremad mod de kommende to opgaver, som er deltagelse i Motorsport For Life-eventet i Ringsted den 4. juli og NCC Komo Rallysprint i Kalundborg den 18. juli, så formen holdes vedlige til sæsonens tredje DM-runde, Gjønge Mini Rally den 15. august, slutter Tim Svanholt.
Svanholt
Læs mere om: Carina V. MøllerTim SvanholtHobro20/06/15 - Hobro - DM Rally |