”Jeg havde haft problemer med tidtagningsudstyret, hvor min transponder slet ikke fik registreret nogle tider under træningen. Jeg lånte en anden, men den havde samme problem, så jeg endte uden tider og måtte starte første løb fra sidstepladsen,” fortæller Lasse M. Sørensen.
Efter 13 overhalinger sikrede Lasse M. Sørensen sig en plads på podiet
At den unge kører alligevel havde godt fart i den hvide, gule og sorte Opel Astra OPC, blev tilskuerne vidne til i første løb, hvor han kørte sig op gennem feltet og sluttede på en tredjeplads.
”Det resultat havde jeg overhovedet ikke regnet med. Jeg fik en god start, men jeg vidste ikke, hvor mange placeringer, jeg fik, for jeg havde bare fokus på at komme afsted og indhente så mange som muligt af dem, som lå foran mig,” siger Lasse M. Sørensen.
”Feltet var blevet trukket lidt ud, og jeg kunne langt ud i det fjerne se nogen biler, som jeg troede var de førende. Men det var det ikke. Det var i stedet kørere, som skulle indhentes med en omgang. Da jeg kom ind i pitten efter løbet, fandt jeg ud af, at jeg var blevet treer. Det var lidt af en overraskelse, men det var en positiv en af slagsen!”
I et af de efterfølgende løb var Lasse M. Sørensen også hurtigt fremme på tredjepladsen med sin Opel Astra OPC, selv om han var startet som sekser.
”Jeg fik en god start, hvor jeg kom op og lå treer, men så havnede jeg på ydersiden op til et sving og kom til at lade døren stå åben, og da den første havde overhalet, kom der flere, så der mistede jeg nogle placeringer og røg ned som sekser,” siger Lasse M. Sørensen.
”Men i begge de to resterende løb kom jeg i mål som nummer fem, så der opnåede jeg min målsætning, nemlig at slutte i top fem i alle tre løb.”
Næste gang, Lasse M. Sørensen skal i aktion med sin nye Opel Astra OPC, er ved anden afdeling af Yokohama Super Cuppen, som foregår den 30.-31. maj på Rudskogen Motorsenter sydøst for Oslo.
Jan Sørensen Læs mere om: Lasse M. Sørensen |