Peter Karlsen og Erik Rasmussen ligger som bedste danskere i Rallye Monte-Carlo Historique med deres Volkswagen Golf GTI efter rallyets tredje døgn (Foto: Michael Eisenberg)
To danske hold har kun 4 strafpoint og ligger som nr. 22 og 23 ud af 290 mandskaber, der er med endnu. Det er Peter Karlsen fra Holbæk og Erik Rasmussen fra Ry i Volkswagen Golf GTI fra 1978 samt far og søn-holdet Jens Gandrup Jørgensen og Kristian Flensbak Jørgensen fra Odense i Alfa Romeo Alfetta GTV fra 1977. De har begge fået en kanonstart på løbet.
Far og søn-holdet Jens Gandrup Jørgensen og Kristian Flensbak Jørgensen har med deres Alfa Romeo Alfetta GTV fået en kanonstart på verdens største rally for historiske biler (Foto: Michael Eisenberg)
Rallyets første specialetape var dog ikke særlig krævende, og alle de danske mandskaber kom gennem etapen med ganske få forsinkelser. Søndag køres der fire meget længere specialetaper, nogle af dem snedækkkede, og så vil der blive meget større spredning i feltet.
Toni Hansen og Per Brodersen ligger lunt i svinget med deres Audi 80 GLE efter den første regulære specialetape i "Monte". De har gode muligheder for at avancere i de kommende dage (Foto: Michael Eisenberg)
Efter få timers søvn i Monaco sendes deltagerene ud på en 12 timers etape til Valence ved Rhone-floden, hvor der er etapemål søndag aften.
Hans Kolby og Jan Østergaard kom godt fra start til trods for problemer med en triptæller. Med deres Au2Parts Lancia Fulvia 1600 HF har de fine muligheder for en topplacering i verdens største rally for historiske biler. (Foto: Michael Eisenberg)
Danske placeringer efter specialetape 1 ud af 14
22 Peter Karlsen (Holbæk) og Erik Rasmussen (Ry), Volkswagen Golf GTI (1978), 4 strafpoint
23 Jens Gandrup Jørgensen (Odense) og Kristian Flensbak Jørgensen (Odense), Alfa Romeo Alfetta GTV (1977), 4
49 Toni Hansen (Horsens) og Per Brodersen (Lem), Audi 80 GLE (1979), 8
70 Henrik Møller-Nielsen (Allingåbro) og Martin Møller-Nielsen (Allingåbro), Volkswagen Golf GTI (1977), 11
77 Hans Kolby-Hansen (England) og Jan Østergaard-Nielsen (Horsens), Au2Parts Lancia Fulvia 1600 HF (1971), 12
100 Lars Bækkelund (Horsens) og Arne Pagh (Strib), Porsche 924 Turbo (1979), 16
165 Antonius Lykakis og Henrik Bjerregaard (Monte-Carlo), Autobianchi A112 Abarth (1975), 34
171 Bent Mikkelsen (Vejle) og Kim Frandsen (Odder), Ford Escort RS2000 (1977), 36
290 deltagere er endnu med i løbet.
Ny bil, og den virker: Med deres nyindkøbte 36 år gamle Porsche 924 turbo har Lars Bækkelund og Arne Pagh fået en fin start på Rallye Monte-Carlo Historique. (Foto: Michael Eisenberg)
Havnen i Monaco er nået første gang ud af tre: Bent Mikkelsen og Kim Frandsen (til højre) glæder sig sammen med servicefolkene over at deres Ford Escort RS2000 kører upåklageligt. (Foto: Michael Eisenberg)
Michael Eisenberg Læs mere om: Monte Carlo04/02/15 - Monte Carlo - Rally Monte-Carlo Historique |