Sejrene har været mange, og de fleste har efterhånden lagt mærke til Frederik Nymark i den blå og hvide Legend-racer, når han i de sidste år har indtaget de danske racerbaner. Undervejs har der også været tid til at stifte bekendtskab med langdistancerace i Renault Clio og Porsche 997 GT3 Cup-biler.
Frederik udskifter Legend Car-bilen med en rådyrket racerbil. (Foto: Motorsporten.dk)
Næste år bliver et skridt opad for den unge østjyde, som til daglig er mekanikerlærling. I Supertourisme-raceren er den lille motorcykelmotor udskiftet med en 300 hestekræfters turbomotor, og efter at have testkørt den nye racer er konklusionen klar:
- Bilen er meget hurtigere end Legend-bilen, og den har også mere downforce. Egentlig minder den meget om den Porsche 997 GT3, jeg har kørt i, bare med endnu mere downforce, så det er en virkeligt sjov og udfordrende racerbil, siger den kommende Supertourisme-kører.
Som ung kører med ambitioner om en glorværdig karriere er målsætningen også helt i top:
- Jeg forventer at kunne være med i toppen af mesterskabet, og gerne tage nogle sejre undervejs. Kan jeg være blandt de fem bedste når sæsonen er slut, så er jeg godt tilfreds, lyder det fra en storsmilende og forventningsfuld Frederik Nymark.
Om et par år håber Frederik at kunne etablere en karriere på de udenlandske racerbaner, og her bliver Supertourisme den optimale forberedelse for Hadsten-talentet:
- Der ser ud til at komme en del erfarne og dygtige kørere, som jeg kan sammenligne mig med, og på den måde kan vi også afgøre om jeg er klar til udlandet i 2016 eller i 2017.
Frederik Nymark kommer med sit efterhånden meget erfarne team i ryggen - Nymark Racings historie starter i 1994 med den ældre generation af Nymark-familien i Formel 2000. Blandt andet er det her, F1-mekanikeren Ole Schack skruede på sine første racerbiler. Læs mere om: Frederik NymarkNymark Racing |