Tallet 7, er jo et lykketal, men i Norge er det vist omvendt, da alle tre biler i garagen, bøvlede med tekniske eller mekaniske problemer. Allerede fra fredag middag, viste det sig at Vejbys gearkasse ikke ville arbejde sammen med ham og teamet.
Ferrarien fik problemer med en olietryksføler, og vi kunne ikke køre sidste træning og hoppede kval over, for at skåne motoren.
Ny føler sat i lørdag morgen, takket være Autostrada Norge, og bilen skulle spille til 1. heat lørdag formiddag.
(Foto: Brian Staal - DCR)
1. heat.
På første omgang fandt vi ud af, at bilen havde en elektrisk fejl. Da første heat blev flaget rødt inden starten, prøvede vi at løse problemet i den korte tid mens løbet var neutraliseret, men lige lidt hjalp det. Over 6.000 omdr. lavede bilen en "mis-fire". Vores garage havde mildest talt et dårligt 1. heat, da Claus Christensens Aquila motor også lavede en fejl.
Vi fik sat 8 Nye tænd"pløkker" i som de hedder på norsk, men problemet var stadig ikke løst. Mere fejlsøgning og det viste sig at være en ledning, som drillede. 33 heats i streg gennemført, heat 34 udgået! 3+4 giver 7 (garagenummeret), nogen der sagde at team DCR er overtroiske, måske er det bare teamchefen der er det. Fejlen blev lavet og bilen, kørte super fint igen og klar til 2. heat lørdag.
(Foto: Brian Staal - DCR)
I 2. heat vi skulle starte nummer 25 næst bagerst, men Preben var tændt og klar. Med nye dæk, og en bil der igen fungerede, lykkedes det Preben at køre bilen frem til en 19 plads, og fik indhentet Hans Hartmann i hans Mercedes, men lige da Preben lagde an til overhaling og gik forbi, var løbet allerede flaget af. Det blev til en 6. plads i den danske S-GT4 serie.
Søndag var vi igen klar til et godt løb, og vejret viste sig igen fra sin gode side. Planlægningsmæssigt kunne det diskuteres om vores eneste og sidste gang på banen skulle ligge kl. 16:40, da vi havde lang vej hjem. Men heatet blev kørt selvom enkelte biler var taget hjem, og andre udgik.
Preben startede bag Hans Hartmann og de havde en god kamp i de første to omgange indtil Preben oversatsede, og gik for hårdt på gassen ud af et sving for at presse Hartmann. Dette resulterede i en snurretur og Preben måtte sætte jagten ind igen, dette blev en flot opkørsel, med flotte tider og Prebens personlige bedste tid, blev sat på disse omgange, i kampen for at indhente det tabte. Det blev til en 3. plads i S-GT4 klassen, Hartmann på en 2. plads og Jørgen Hansen som vinder af 3. heat. Siepmann var udgået med en knækket bærearm og Mikkel Overgaard holdte også på banen, udgået på grund af en oversatsning og formentlig en forkert indstilling på bagbremsen.
(Foto: Brian Staal - DCR)
Da lørdagens to heat blev kørt som samlet resultat, blev søndagens heat også et samlet resultat, dette indebar at Jørgen, Hans og Preben skulle på podiet og modtage pokaler for dagens race i S-GT4 klassen.
(Foto: Brian Staal - DCR)
Så en weekend med begyndende nedture endte i ren optur og god kørsel fra Prebens side. Teamet ydede en super indsats, med fejlsøgning af bilen og mekanikerne Alex Berg og Brian Brøndum gav ikke op, før fejlen var fundet. Den unge chef mekaniker, nåede dog også at få sved på panden af bilens skærmydsler, men det lykkedes til sidst trods godt arbejde. Alle i DCR, var glade for at bilen kunne køre videre resten af weekenden, for vi havde jo alle glædet os til at køre på dette flotte anlæg i Norge.
Nu ser vi fremad mod DM finalen, på Jyllandsringen, hvor vi kan se at der kommer flere gæstekørere med i klassen i form af Claus Bertelsen, Ferrari 458 Challenge, samt Jesper Bowman i Porsche 997 GT3. Forlydende er også at Roland Poulsen kommer i sin Porsche.
DCR glæder sig til at slutte en god sæson af, med endnu et godt race i klassen SSC First-Stop. Samt vi forventer igen at få besøg af Motorsport for Life og glæder os til at byde børn og forældre velkommen.
Dream Concept Racing
Læs mere om: Rudskogen Motorsenter14/09/14 - Rudskogen Motorsenter - Special Saloon |