”Vi startede faktisk med at ødelægge gearkassen, inden vi overhovedet nåede at komme til teknisk kontrol, men mekanikerne gjorde et godt stykke arbejde og nåede at få den skiftet i løbet af natten, så vi var klar til tidtagningen,” fortæller Lasse M. Sørensen.
”Jeg satte syvendebedste tid, og det var bedre end forventet med den gearing, der var i gearkassen, fordi det var en ganske almindelig standardgearkasse fra en gadebil, så den passede overhovedet ikke til bilen, og den passede overhovedet ikke til banen.”
Lasse M. Sørensen havde ikke heldet med sig
En påkørsel i første heat medvirkede til, at dette løb kun udløste en ottendeplads, men ellers drillede gearkassen.
”Jeg fik en dårlig start til næste løb, fordi gearingen ikke rigtigt passede. Fik motoren for mange omdrejninger, lavede den hjulspind, og fik den for få, gik den i stå, så jeg tabte mange placeringer,” siger den unge Hammel-kører. ”Jeg havde desværre på en eller anden mærkelig måde kontakt med en konkurrent, og det resulterede i, at jeg fik to strafbaner, og jeg synes, at det er en lille bitte smule ufortjent. En havde været rigelig.”
Helt galt gik det i tredje og sidste heat, hvor Lasse M. Sørensen havde svært ved at få bilen i førstegear, da starten skulle til at gå.
”Jeg vil ikke sige, at jeg gik i panik, men der var stress på, når der allerede var tændt fire lamper, og jeg stadig ikke kunne få den i gear. Jeg prøvede så med andet gear og forsøgte at få nogle omdrejninger på, og der døde den bare,” siger Lasse M. Sørensen, som dog kom i gang, men så gik det galt. ”Jeg skulle lave en hurtig nedgearing fra fjerde- til tredjegear, som så gjorde, at den knasede godt i gearet og ikke lød særlig sund.”
Næste udfordring for Lasse M. Sørensen bliver en afdeling af Citroën DS3 Cuppen på Ring Djursland.
Lasse M. Sørensen
Læs mere om: Jyllandsringen31/08/14 - Jyllandsringen - Citroën DS3 Cup |