For 14 dage siden blev den 4. afdeling kørt på Ring Djursland, og her opnåede Brian karrierens bedste resultat, da han sluttede på en generel 3. plads i heat 2.
De gode resultater betød så til gængæld at der skulle masser af succesballast med i bilen denne weekend – nemlig 40kg.
(Foto: CN Photo)
Teamet var derfor meget spændte på hvordan at weekenden ville forløbe, da det var første gang at der skulle succesballast i den lille Citroen Saxo.
I det generelle DIF Danmarksmesterskab var det en aktuel 8. plads, mens 3. pladsen blev indtaget i Rookiemesterskabet.
Fredag eftermiddag var de 25 biler klar til træningen. Noget af det specielle ved Grand Prix Danmark, er at weekenden allerede startes fredag.
Træningen forløb rimeligt, men Brian skulle lige bruge noget tid på at vænde sig til de ekstra kilo. Derfor rakte det også kun til 16. bedste tid. Så mekanikerne havde lidt arbejde der skulle gøres fredag aften.
Lørdag formiddag 10.05 var sandhedens time kommet. Brian spændte 6-punkts-selen og kørte ud på banen for at sætte en god kvalifikationstid.
Stille og roligt fik han barberet mere og mere tid af, så han på allersidste omgang kunne køre en omgangstid der var god nok til 10. startposition, hvilket må siges at være godkendt med de mange ekstra kilo i bilen.
Mens det havde været tørvejr i både træning og kvalifikation, skiftede vejret forud for heat 1 til regnvejr. Men teamet havde allerede prøvet et regnvejrsløb ved det foregående løb på Ring Djursland, så de var rimelig fortrøstningsfulde med hensyn til opsætningen af bilen.
(Foto: CN Photo)
Den lille hvide Citroen Saxo VTS med nummer 66 på siden fik en rigtig god første omgang, og avancerede 2 pladser. Der var dog rigtig tæt kamp midt i feltet, så Brian desværre måtte afgive disse 2 pladser igen. Men hvad værre var, at han mistede endnu en placering senere i heatet, så han til sidst krydsede målstregen som 11’er.
Ikke en ønskeposition for køreren fra Låsby, men alligevel gode point at få på kontoen. Ikke mindst da det rakte til en 3. plads i Rookieklassementet.
Slutplaceringen var også startplaceringen til heat 2. Banen var knastør indtil 5 minutter før heatet skulle startes. Så mekanikerne fik rigtig travlt med at skifte til regndæk inden at bilen skulle på banen. Heldigvis nåede de det i tide, og Brian kunne trille ind på sin startposition.
Endnu engang blev det til en rigtig god start, og i modsætning til 1. heat, lykkedes det at holde avancementet på 2 pladser hele vejen til det ternede flag.
(Foto: CN Photo)
Med en generel 9. plads i heatet og endnu en 3. plads i Rookiemesterskabet, var det derfor en meget glad der kørte bilen op på trailen og tog den med hjem på værkstedet.
Ikke mindst da weekendens resultater betød at succesballasten blev smidt igen, men samtidig et avancement op på 7. pladsen i DIF Danmarksmesterskabet, samt et spring op på 2. pladsen i Rookiemesterskabet.
Teamet skal nu have bilen klargjort til næste løbsweekend, som køres på Padborg Park 13.-14. september.
Omotorsport
Læs mere om: Jyllandsringen31/08/14 - Jyllandsringen - 1600 Challenge |