Lørdag morgen kl. 9.30 startede som vi plejer med en træning , vi havde på forhånd aftalt nogle ting vi lige skulle fin pudse under træningen , så da vi var færdig med træning og kun var bagud med 3 tiendedele sekund til den
hurtigste som kun havde 10 kg med var vi rimelig godt tilfreds , nu havde vi bare et problem til tidskørsel vi havde ingen nye dæk til denne weekend .
Kl. 12.50 lørdag middag skulle vi så til tidskørsel nu havde de andre fundet farten og nogle havde også nye dæk på , Ole lå konstant fra 4 – 6 pladsen vi trak ham ind lidt over midtvejs,
ændrede lige endnu engang et par små ting , Ole meldte selv klart ud "jeg vil og skal i top tre så enten lykkes dette eller også ryger jeg af banen" , det var svært at finde en hel fri omgang til dette men allersidste omgang lykkedes dette og Ole blev 3 i tidskørsel med KUN 1 tiendedel til nr. 1 og 5 tusinde dele sekund til nr. 2 så med et kæmpe fighter hjerte kommer man langt.
(Foto: OP Motorsport)
Søndag skulle vi så køre begge heat den første kl.8.00 søndag morgen vi havde set det ville give regn , så vores super gode opsætning var nu værdiløs og vi havde ingen erfaring i regnvejrs sæt op , Ole og mekanikeren arbejdet på Højtryk det meste af Lørdag aften på hotellet set video , beregninger blev lavet tingene blev vent op og ned og snakket i gennem . Men alt samme var nu kun teori ingen vidste om vores arbejde var helt forkert.
Da vi kom ud på banen stod det hurtigt klart regn og våd bane havde vi fået og dette skulle vi kører i, vi i teamet lavede bilen klar til dette forklarede Ole kør stille rolig indtil du synes du har styr på bilen.
Ole skulle så starte i anden række lige bag ved etteren da det var lidt svær at se lamperne slukke og vi ikke skulle blive bagefter så Ole efter foran køreren men han tyvestartede så det gjorde Ole også
Dette udløste en strafbane til dem begge efter udførsel af strafbanen lå Ole 3 igen og pressede omgående ham foran Ole var så meget hurtigere så vi vidste at han lyn hurtigt ville komme forbi.
Men hvad der skete for ham vi pressede ved jeg ikke men vi vælger at kalde det racer uheld, på video kan vi i alt fald se, da Ole var op på siden ramte han os men det skal siges det var regnvejr og glat og ned af bakke og i et sving.
Resultatet blev Oles bil snurrede rundt og den anden kørte videre så da Ole kunne komme i gang igen var det bag fra men som sagt Ole havde farten og kom i mål som 4 , 10/12 overhalinger senere, og som absolut hurtigste mand i første heat med over 1 sekund pr. omgang til de andre.
(Foto: OP Motorsport)
2 heat kl. 11.40 søndag var på tør bane denne gang skulle vi starte 5 , starten gik og vi blev presset bag fra så efter en omgang var vi stadig 5 Ole begyndte nu at presse på foran kørende, men da der på anden omgang på vej ud på lang siden skete uheld for Ole og ham han pressede, så de begge røg ud med deres venstre for og baghjul i sandet.
Det resulterede i at nu var de ned på 9/10 pladsen de 2 men efter endnu en omgang virkede dækkene igen og Ole forsatte om gennem feltet som hurtigste i hver omgang , og kom i mål som nr. 2 da ham som startede fra 1etteren denne gang var kommet godt fra start og kørte stabilt havde fået små 10 sekunder forspring til Ole da den var størst , men Ole var tæt på da løbet var slut, så havde der været en omgang eller 2 mere så havde han nok også nappet ham Lige som i første heat havde Ole kørt hurtigste omgangstid.
Så trods 90 kg ballast var Ole hurtigst i begge heat i både regn og tørvejr.
Så weekenden gjorde at vi fik gode point med hjem en 2 og 4 plads ikke helt hvad Ole havde fortjent ud fra han kørsel og fart men vi er godt til freds. Og lægger stadig på 2 pladsen i DM med 3 løbs weekender tilbage.
OP MOTORSPORT
Læs mere om: Ring Djursland17/08/14 - Ring Djursland - 1600 Challenge |