”Det resultat var ikke helt tosset, så nu er vi varmet godt op før vores debut på Spa-banen i Belgien i næste weekend,” siger Claus Christensen. ”Gearkassen var blevet opdateret efter vores problemer i DM-premieren, men den fungerede perfekt. Og selv om vi havde valgt kun at køre på brugte dæk, så var der masser af fart i bilen. Jeg kørte på 47,8 sekunder for en omgang og matchede min banerekord fra sidste år.”
Claus Christensen gjorde rent bord på Ring Djursland
Det første af de tre heats blev vundet med et forspring på 22 sekunder. Det næste med 17 sekunder, mens forspringet blev noget mindre i sidste heat.
”Her vandt jeg med syv sekunder, for pludselig var jeg begyndt at tænke på, at jeg skal køre på Spa-banen i næste weekenden, så jeg tog den lidt med ro,” indrømmer Claus Christensen.
Netop det kommende løb på Spa-Francorchamps bliver noget af en prøvelse for CC Competition. Her stiller man op i den såkaldte Super Challenge, hvor der er 70 biler tilmeldt. Så mange, at man selv på den belgiske Formel 1-bane må opsplitte klassen i to felter i hvert sit løb.
”Vi er blevet indplaceret i den store klasse, hvor det er de hurtigste biler, vi skal kæmpe imod,” siger Claus Christensen.
”Jeg har aldrig kørt på Spa-banen før, og den er ekstrem hurtigt, så jeg glæder mig helt vildt. Det er en spændende bane, og jeg tror, at det bliver en stor oplevelse for hele teamet. Vi tager derned for at lære noget, og så må vi se, hvad det kan give af resultater.”
CC Competition
Læs mere om: Claus ChristensenRing Djursland01/06/14 - Ring Djursland - Special Saloon |