Dermed bliver det det næststørste felt i weekenden, kun overgået antalsmæssigt af de små sjove Legend Cars.
Til første afdeling på Jyllandsringen var Martin Andersen ganske suveræn med 3 heatsejre, og dermed fører han klassen. I Yokohama SuperCup arbejder man med succesballast for at skabe større spænding i klassen, og det betyder, at de biler/kørere der har klaret sig bedst i en weekend tildeles en vis ekstra vægt de skal køre med til næste weekend, for på den måde at skabe større lighed. Efter første afdeling er denne succesballast fordelt således:
Martin Andersen: 60 kg
Nicki E. Kristensen: 40 kg
Mikkel B. Johnsen: 20 kg
Jacob Mathiassen: 10 kg
Det bliver spændende at se hvilken betydning det får, og om det eventuelt kan betyde, at vi ser nogle nye på podiet. En af dem der nok har tænkt sig at blande sig er Michael Kildevæld, der kører sit første løb i år i SuperCup i sin VW Polo, og så er der de 2 Honda’er uden trykladning med henholdsvis Jan Petersen og Jakob Borum bag ratte. De begge viste god speed på Jyllandsringen, og de vil også gøre alt for at komme på podiet.
Feltet til åbningsløbet på Jyllandsringen var både stort og flot, men det bliver endnu større på Ring Djursland (Foto: Keld O. Dohm)
Alt i alt tror jeg at man kan se frem til en spændende afdeling af Yokohama SuperCup på Ring Djursland i den kommende weekend. Tidsplanen med forbehold for ændringer for Yokohama SuperCup på Ring Djursland ser således ud:
Lørdag den 31. maj:
Kl 10:20 Tidtagning 20 min
Søndag den 1. juni:
Kl 08:40 Heat 1 15 min + 1 omgang
Kl 11:25 Heat 2 15 min + 1 omgang
Kl 14:05 Heat 3 15 min + 1 omgang
En deltaljeret tidsplan for hele weekenden kan ses her: http://www.ringdjursland.dk/web/images/pdf/2014_maj/14maj_tid.pdf
SuperCup, www.supercup.dk Keld O. Dohm
Læs mere om: Ring Djursland01/06/14 - Ring Djursland - Citroën DS3 Cup01/06/14 - Ring Djursland - SuperCupMidsommerløbet - Tidsplanen |