”Jeg var hurtigst i træningen, hurtigst i tidtagningen og vandt det første løb,” fortæller Claus Christensen. ”Alle tre gange var jeg startet på brugte dæk, men til det andet løb satte vi helt nye på. Jeg fik fra start skabt mig et kæmpeforspring, satte hurtigste omgang, som rakte til en ny banerekord, men så forsvandt forspringet, da der blev indsat safety car.”
(Foto: CC Competition)
Udover at forspringet var forduftet, opstod der en ny udfordring for Claus Christensen. Bilen begyndte pludselig at opføre sig mærkeligt.
”Vi ved ikke, hvad forklaringen er, men når jeg gearede op og kom til femte og sjette gear, så gik motorstyringen i en eller anden form for nødprogram. Men når jeg gearede ned i fjerde gear, så kørte bilen helt normalt,” siger Claus Christensen.
Trods problemerne lykkedes det ham at føre andet løb til ende, og i det tredje var han også i front fra start til mål.
”I tredje heat blev problemet faktisk endnu værre,” siger han. ”Et godt stykke inde i løbet havde jeg fået et fint forspring, men så begyndte bilen at gøre knuder. Nogle omgange gjorde den det ikke. Andre omgange gjorde den det. Det var ikke til at finde ud af.”
De tekniske problemer betød også, at Claus Christensen over de sidste omgange blev indhentet af Christian Siepmann, som dog ikke kom forbi.
”Vi var lidt heldige denne her gang, men det gik ikke helt efter planen. Vi havde farten til at vinde, men vi havde lidt tekniske problemer,” som vi nu skal have løst.
CC Competition Claus Christensen
Læs mere om: Padborg Park04/05/14 - Padborg Park - Special Saloon |