Kørerne i den hvide Porsche 911 RSR oplevede en ubalance i deres racer i både træninger og kvalifikation, og ændrede på den baggrund radikalt på opsætningen frem mod søndagens fjerde afdeling i TUDOR-mesterskabet.
(Foto: Porsche PR)
”Vi kunne ikke rigtig komme om hjørnerne i samme tempo som vores konkurrenter, men da jeg kørte ud på opvarmningsomgangen virkede bilen god,” fortæller Michael Christensen der uforskyldt blev fanget i tumult på første omgang.
”I sving 3 er et par biler kørt af banen, og en konkurrent kører tilbage på asfalten lige foran mig, og for at undgå en kollision er jeg tvunget til at presse bilen over dens grænse, og jeg spinder rundt. Det kostede meget ærgerlig tid, og mange tabte placeringer,” beretter Michael Christesen der efter uheldet målrettet jagtede det tabte terræn og undervejs kørte de hurtigste tider i GTLM-klassen.
(Foto: Porsche PR)
”Bilen kørte virkelig godt, og derfor var det ekstra skuffende at vi frem for at jagte de forreste, pludselig skulle kæmpe hele løbet for at køre os tilbage i rækkerne. Efter det obligatoriske pitstop, hvor Patrick Long kom i bilen, fortsatte forfølgelsesløbet der sluttede med en ottendeplads,” slutter Michael Christesen.
Femte afdeling i TUDOR United SportsCar Championship køres den 27.-29. juni på Watkins Glen International, NY.
MichaelChristensen.com
Thomas Wulff
Læs mere om: Michael Klitgaard ChristensenLaguna Seca04/05/14 - Laguna Seca - SportsCar Championship |