Bilen er løbende forbedret, så den sidste år endte som nr. 5 i det samlede Svenske mesterskab. Denne vinter har hele bilen været adskilt og undervognen på bilen er bygget om.
Ydermere er bilen opdateret til det nye reglement, med en ny Volvo motor på 2,3L som Hegnet Motorsport selv har bygget. Da alle ombygningerne var noget større end forventet, nåede teamet ikke at teste bilen inden første afdeling, så spændingen var helt i top på den solskinsrige lørdag.
(Foto: Hegnet Motorsport)
Tidtagningen gik ikke så godt, og vi havde meget understyring, hvilket medførte at vi skulle starte som nr 11 ud af de 22 biler i klassen. Oliepinden på den nye motor blev checket, og det blev besluttet, at den godt kunne køre 6 timer uden at bruge olie.
Thomas startede løbet, men efter 45 min og stadig meget understyring, valgte vi at tage første pit for at ændre dæktryk, Thomas hoppede i bilen igen, og kørte den videre til andet pitstop hvor vi var nede på P6.
(Foto: Mikael Persson, aktuellmotorsport.se)
Andet pitstop forløb perfekt og Palle hoppede i bilen. Under dette stint havde vi spændende fight med Fyra3Racing i deres BMW. Da vi gik ind til 3 pitstop, var vi på P1.
Tredje pitstop forløb også perfekt, og Anders kørte bilen sikkert frem, så der var tid til et standard pitstop.
(Foto: Mikael Persson, aktuellmotorsport.se)
Fjerde pitstop kom dog til at koste mere tid end beregnet, da venstre baghjul var for slidt til at holde til mål. Dette klarede de dygtige service folk hurtigt og Thomas hoppede i bilen igen for at køre den til mål. Det ekstra dækskifte og køreturen igennem pitten, rykkede os ned til tredjepladsen efter Citius og Beamer. Vi kunne se, at de andre team også skulle pitte og hvis Thomas gav den gas, kunne vi nå dem. Først kørte Citius i pit og da de kom på banen igen var der 20 sek forskel, hvilket Thomas efter nogle omgange havde indhentet, og vi kunne rykke op som P2.
Nu var det Beamer, der skulle i pit og da de kom ud igen var Thomas lige bag dem. De havde en lang og meget spændende fight, hvor de flere gange skiftedes til at ligge nr 1. Desværre, for Beamer, fik de motor problemer og måtte opgive kampen med kun 10 min tilbage af de 6 timer. Efter dette kunne Thomas køre sikkert i mål som P1.
(Foto: Mikael Persson, aktuellmotorsport.se)
Med samlet indsats fra hele teamet kunne Hegnet Motorsport nu kravle helt op til toppen af podiet og modtage pokalen for førstepladsen. Der var to andre danske team med i løbet, TeamSøgaardRacing kom i mål som nr 13 i deres ERCup debut og TTJ- Engineering måtte desværre udgå.
Næste afdeling køres på Sturup Raceway 24/5, og vi har en del ændringer til bilen, som vi mener kan gøre den mere konkurrencedygtig.
Hegnet Motorsport er stolte af hele teamet og meget taknemmelige for alle, som har hjulpet, herunder familie, venner og sponsorer.
Palle Hegnet
https://www.facebook.com/HegnetMotorsport Læs mere om: Ring Knutstorp |