På andenpladsen kom den anden 911 RSR i løbet med Patrick Pilet (Frankrig), Joerg Bergmeister (Tyskland) og Nick Tandy (England).
På Silverstone-banen i England blev publikum vidne til et dramatisk løb, hvor vejrforholdene skiftede hele tiden. Nick Tandy tog føringen i GT-klassen, da der var kørt 11 omgange, og derefter blev det en duel mellem de to fabriksbiler fra Porsche om føringen.
Den nye 911 RSR har allerede vundet langdistanceløb som Daytona og Sebring i år, og er derfor favorit til gentage sidste års succes i dette års Le Mans. Konkurrencen er dog utrolig tæt, hvilket blev understreget af, at de fire forreste deltagere i GT-klassen nåede det ternede flag på samme omgang.
Porsche 919 Hybrid (Foto: Porsche)
Podieplacering til den nye 919 Hybrid
Den længe ventede debut for den nye 919 Hybrid kom også på Silverstone. Det er den mest komplicerede racerbil som Porsche nogensinde har bygget, og målet er naturligvis den prestigefyldte sejr i LMP1-klassen i årets Le Mans.
Porsche 919 Hybrid (Foto: Porsche)
I sæsonens første løb på Silverstone havde Porsche indsat to eksemplarer af den nye 919 Hybrid. Den ene måtte dog udgå med tekniske problemer efter en time og 15 minutter, men søsterbilen med Mark Webber (Australien), Timo Bernhard (Tyskland) og Brendon Hartley (Schweiz) kom ind på tredjepladsen. Sejren gik denne gang til Toyota-kørerne Sébastian Buemi (Schweiz), Anthony Davidson (England) og Nicolas Lapierre (Frankrig), men Porsche-teamet fik vigtige point med hjem til mesterskabet.
Porsche 919 Hybrid på tredjepladsen, med Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley (Foto: Porsche)
MLA-gruppen
Læs mere om: Silverstone20/04/14 - Silverstone - FIA WEC |