Jimmy har været med i Yokohama 1600 Challenge siden 2009. Inden det havde han deltaget i
folkeræs og rallycross, og havde op til sæsonstarten 2009 bygget sin Suzuki Swift 1,3 om til
baneræs.
(Foto: Denner Photo)
Den lidt ældre Suzuki Swift 1,3 havde dog svært med at følge med, da især bremserne
overophedede hen i løbet, så teamet valgte at bygge en Peugeot 106 Rallye op til 2011, og den har
de så kørt med siden.
Den ekstra fart i den nye bil kunne også hurtigt aflæses. Med 11. bedste tid i kvalifikationen og en
9. plads i et heat, var det asfaltbane karrierens hidtil bedste resultater. Det resulterede også i en
placering i top 20, som faktisk var en forbedring på hele 10 placeringer i forhold til 2010!
2012 var der endnu mere fremgang at spore, og med en 6. plads som bedste resultat, var der for alvor
kommet fart i bilen, og med endnu en god placeringen indenfor top 20.
Men en uheldig episode med en official resulterede i at han fik en 6 måneders supension fra DASU,
og derved ikke måtte deltage i første halvdel af 2013.
(Foto: Denner Photo)
Imidlertid var der masser af fart i bilen i anden halvdel af sæsonen. Teamet var dog plaget af rigtig
mange tekniske problemer, som gjorde at både Grand Prix Danmark og det efterfølgende løb på
Padborg Park sluttede før tid og helt pointløse. Til gengæld blev sæsonens 2 sidste løbsweekender
gode, og med den pointhøst lykkedes det alligevel at slutte på 26. pladsen blandt 40 klassificerede
kørere. I Oldboysmesterskabet blev det til en 6. plads ud af 9 scorende kørere.
2014 bliver forhåbentlig et år hvor materiellet ikke gør kvaler, og hvor top 12 i det generelle
mesterskab forhåbentlig bliver en realitet. Derudover er Jimmy tilmeldt Oldboys mesterskabet, som
han håber at kunne kæmpe med om medaljerne i.
Jimmy Bob Søgaard Jensens startnummer i 2014 bliver endnu engang nummer 29.
Kørerforeningen Gr. N
Yokohama 1600 Challenge
JJ Media
Læs mere om: Jimmy Bob Søgaard Jensen |