Succesvægten er en faktor i al racing - hvor den ellers bruges. I WTCC kunne man næsten fristes til at sige at den har for lidt effekt men det er der nok mange der ikke er enige i. I hvert fald har Chevrolet formået at håndtere den ekstra ballast næsten over evne i og med at de konstant kører med succesvægten.
Det sker ud fra et sæt beregninger som foreskrevet i reglementet. Kører man hurtigt og har succes, skal man kører med ekstra vægt. Det er den enkle udgave af det reglement. Denne gang har Chevrolet fået selskab i den 'tunge' ende af feltet af Honda der i de seneste løb har haft god succes med deres Civic model.
Til gengæld har der ikke været den helt samme succes for SEAT Leon modellen som derfor så bliver lettet i vægt.
Fordelingen af succesvægten til årets sidste 2 løb i Macaus gader i den kommende weekend ser således ud:
+ 40 kg : Chevrolet Cruze 1.6T, Honda Civic S2000
+ 10 kg : BMW 320 TC
± 0 kg : BMW 320si, Chevrolet Cruze LT, Chevrolet Lacetti, Honda Accord
- 10 kg : SEAT León WTCC
- 20 kg : LADA Granta
Dons
 Læs mere om: Macau17/11/13 - Macau - WTCC - FIA VM |