Startende fra en position som nr 25, blev Dennis Andersen fanget i en meget tumultagtig start, med blandt andet en brændende Porsche og en let regn, der resulterede i en række uheld. Dennis Andersen blev involveret i uheldene allerede på første omgang, hvor en konkurrent bremsede tidligt, for at undvige på vej ind i sving 5. Den hvide, blå og rød-farvede Ferrari, havde en forholdsvis let berøring af en konkurrent.
Resultatet var et hul i køleren, og på trods af at Insight Racings crew lavede et hurtigt skifte i pitten, var skaden sket, og Martin Jensen måtte senere trække bilen ud af løbet, med over-ophednings-problemer.
Martin Jensen, kører og team-manager:
"Det var hårdt. Det er meget ærgerligt at vi ikke kan køre et godt resultat hjem, efter skuffelsen fra Spa-Francorchamps. Teamet gjorde et stor arbejde hele weekenden, og fik endda klapsalver efter det hurtige skift af køleren, men vi måtte desværre trække os ud.
Jeg kom i bilen, og ud på banen, men under en safety-car-periode steg temperaturen igen. Jeg slukkede motoren, og rullede i pit, for at få kigget på det. Men temperaturen fortsatte med at stige, og til sidst trak vi os ud med en sprængt toppakning.
Når det er sagt, så viste vi trods alt det tempo vi håbede på, og vi har en god fornemmelse inden vinter pausen. Vi vil gerne takke alle sponsorer og fans - vi håber, at I alle ses igen næste år."
Dennis Andersen, kører:
"Det var mit værste mareridt - at blive involveret i et uheld på første omgang. Teamet fortjente bedre, og vi havde alt på plads til et rigtigt godt resultat. Jeg vil tage alt det med til den næste sæson, og vi ved at vi har et godt fundament til 2014.
Starten var virkeligt kaotisk. Jeg kunne se røg og flammer fra Porschen (#34) på formations-omgangen, og kaldte tilbage til pitten. Køreren holdt ikke sin start position, så de bagved holdende trak hen foran, men jeg var nødt til at holde mig bagved, hvor jeg håbede han ville trække i pit. Det gjorde han ikke, og det hele blev ret hektisk omkring ham på den første omgang. En BMW skar på tværs af banen, og bremsede meget tidligt før det næste sving, hvor jeg desværre ramte ham.
Det er meget ærgerligt med skaderne, da Martins forudsigelser omkring at bilen ville være bedre efter ombygningen, var rigtige - Det er virkeligt en bedre bil med 2013-specifikationer, og Martin var endda i stand til at sætte hurtigste omgangstid i Pro-Am klassen, selv med den begrænsede bane-tid, og en skadet bil."
Den samlede vinder i Blancpain Endurance Series blev Maximilian Bukh, mens Lukas Ordoñez tog Pro-Am mesterskabet.
Du kan stadig se løbet i sin fulde udstrækning her:
Insight Racing DK Læs mere om: Dennis AndersenMartin JensenNürburgring22/09/13 - Nürburgring - Blancpain Endurance |