16,08 genoptages løbet efter den lange oprydningsfase efter Allan Simonsens uheld. Og det er vel faktisk først nu at løbet skal stabilisere sig og taktikken kan lægges for alvor. Den lange pause har ændret på utrolige mange beregninger, noget som de fleste både indenfor økonomi men sandelig også motorsport ved at det er noget af det værste til at slå fejl.
D'herrer McNish og di Grassi har deres egen interne duel i løbet, ser det ud til. Løbet har heldigvis stabiliseret sig og bortset fra en lille tvist i pitlane mellem en AF Corse Ferrari og Manthey Porsche, så har der været god ro og orden.
Lige nu kører de bare - og det er det de skal. Størst spænding ser det ud til at være i LMP2 klassen, som er den klasse hvor der også er flest deltagere. At der så også er en dansk kører med i førerbilen, det klager vi slet ikke over.
De tre Audier har indtaget den position de gerne vil have, nemlig i front. Toyotaerne kan enten ikke holde tempoet, eller holder bevist lidt igen. Det er begyndt at småregne igen, heldigvis har det endnu ikke fået nogen indflydelse på afviklingen.
Stillingen er LMP1 lige nu er Audi #1, Audi #3 og Audi #2.
LMP2: Jota #38, OAK #35, OAK #24
GTE Pro: AM #97, Porsche #92, AM #99
GTE Am: AF Corse #61, Matmut Porsche #67, AF Corse #55
Dons
Læs mere om: Le Mans23/06/13 - Le Mans - Le Mans |