"Jeg blev meget overrasket, da løbet skulle gå igang," fortæller René Ogrocki, som var første mand i bilen, og fortsætter "fordi jeg vidste vi startede toer, men da den forresten bil var safety-car'en - så måtte den jo være go' nok - pole position."
Team Heino Frederiksen startede fra pole position trods en anden plads i tidstagningen (Foto: Jesper Giørtz-Behrens)
Porschen mistede et par placeringer i starten, men formåede at holde en 3. plads i længere tid, og var endda også oppe at føre løbet en kort overgang. "Bilen drillede lidt i optrækket, da den formentlig kun kørte på 5 cylindre," fortæller mekaniker Martin Filt Jensen, "men det er noget vi skal have løst til løbet på Ring Djursland senere på året".
René Ogrocki var en overgang oppe og ligge nr. 1, da de Team Heino Frederiksen valgte at lave et relativt sent første pit stop (Foto: Jesper Giørtz-Behrens)
Næste mand i bilen var teamejer Heino Frederiksen, som satte lidt tid til, men ca. 40 minutter efter kom danmarksmesteren Nick Reimersø i bilen fra en 11. plads, og satte virkelig flotte omgangstider - han var faktisk hurtigste mand på banen i en periode.
En sjov detalje var, at teamets bedste omgangstid var 1.14.444 - og 444 er netop nummeret på bilen - så det var godt timet af Nick Reimersø.
René Ogrocki overlader sit sæde til Heino Frederiksen under første tankning (Foto: Jesper Giørtz-Behrens)
Da løbet var slut efter 4 timer endte Team Heino Frederiksen på en 7. plads i det samlede resultat og en 2. plads i klassen bag Ferrari 458 Challenge og foran Team Wounded Racing i deres Seat Leon Supercopa.
Jesper Giørtz-Behrens Læs mere om: Heino Bo FrederiksenJyllandsringen02/06/13 - Jyllandsringen - Danish Endurance Championship - DM |