Den aarhusianske racerkører har siden sæsonpremieren på Ring Djursland fået optimeret motoren på den fragtmandsblå BMW M3 E92 GT2, og ved en testdag på Padborg Park for nylig måtte Christian da også indrømme at bilen nu er tilpas hurtig:
- Man skulle ikke tro at det var så effektivt at sætte en anden udstødning på en bil. Det forholder sig bare sådan, at jo mere man tuner en motor, desto større effekt har en god udstødning, forklarer Christian Siepmann.
Christian Siepmann har fået de sidste kræfter ud af sin BMW E92 M3 GT2 (Foto: Gripping Media)
- Bilen har fået markant mere effekt, så det glæder jeg mig til at få sluppet løs på Rudskogen!
Den norske bane genåbnede i 2012 efter et grundigt redesign af den berømte banedesigner, Hermann Tilke. Banen er i dag 3,3 kilometer lang og indeholder alle de ting som gør at den er godkendt til Formel 1-tests.
- Jeg glæder mig meget til at komme til Norge og prøve deres flotte baneanlæg, siger Christian Siepmann, som sidst gæstede en udenlandsk racerbane i forbindelse med den daværende Renault Clio Cup, der kørte et enkelt løb på Zandvoort i Holland.
Siepmann glæder sig til at prøve den norske racerbane (Foto: Gripping Media)
Mesterskabsstillingen efter første løbsweekend viser at Christian Siepmann fører S-GT-klassen i Sunoco SSC med et enkelt point foran veteranen Jørgen 'Gamle' Hansen. Der er lagt op til en heftig kamp for føringen, og en sejr bliver absolut ikke taget for givet af Christian:
- Jørgen kørte racerløb før jeg fik min første tohjulede cykel, og samtidig har han glemt alt om at køre som en gammel herre med blød hat - så jeg er sikker på at han vil gøre sit til at stjæle min førsteplads, griner Christian Siepmann.
Christian Siepmann og chief engineer Peter Rasmussen (Foto: Gripping Media)
Løbet køres 8-9. juni, og det vil senere kunne ses på TV3 Sport og Motors TV.
CS Racing www.cs-racing.dk
Læs mere om: Christian SiepmannRudskogen Motorsenter09/06/13 - Rudskogen Motorsenter - Special Saloon |