Vi kan ikke være overraskede over at hverken Toyota eller Audi var til stede ved denne lejlighed. Testen var opvarmningen til årets første afdeling af World Endurance Championship. Derfor er heller ikke muligt at vurdere om Toyota stadig er lige så hurtig som vi så i slutningen af sidste sæson. Derimod kender vi en smule til Audi, da vi så dem køre første afdeling af ALMS på Sebring.
Hurtigst under testen på Paul Ricard var Rebellion Racing, der var til stede med én bil. Deres bedste tid var 1:43.521.
Næsthurtigst var Strakka Racing med tiden 1:44.041.
Hurtigst i LMP2 klassen var OAK Racing, med tiden 1:47.398, hvilket er en acceptabel tid, men der er helt sikkert mere i LMP2 klassen.
Lotus var til stede med deres nye T128, men imponerede ikke out-of-the-box. Begge biler var på banen, og deres bedste tid over de to dage var 1:49.444, så der er helt sikkert meget arbejde der skal laves hen over påsken, inden de skal teste igen.
Hurtigste GTE Pro team var AF Corse med deres Ferrari F458 Italia, og tiden var 1:58.790 og hurtigste GTE Am bil var også en Ferrari fra AF Corse, og deres tid var 1:59.422. Hvis denne trend fortsætter så er vi allerede igang med at udvande forskellen imellem Pro og Am klasserne, og det er selvfølgelig meget ærgerligt.
Det er meget svært at blive klog på noget som helst efter denne test, og som altid er der nærmest flere spørgsmål end svar, så vi er nødt til at væbne os med tålmodighed i 14 dage endnu, for her køres årets første afdeling af World Endurance Championship på Silverstone.
De bedste tider fra træningerne:
|
Pl. |
Nr. |
Kørere |
Team |
Klasse |
Tid |
Session |
|
1 |
12 |
N. Prost N. Jani |
Rebellion Racing |
LMP1 |
1:43.521 |
Lør.eftm. |
|
2 |
21 |
N. Leventis D. Watts J. Kane |
Strakka Racing |
LMP1 |
1:44.041 |
Søn.morgen |
|
3 |
35 |
B. Baguette R. Gonzalez M. Plowman |
OAK Racing |
LMP2 |
1:47.398 |
Lør.eftm. |
|
4 |
24 |
O. Pla A. Brundle |
OAK Racing |
LMP2 |
1:47.589 |
Lør.eftm. |
|
5 |
25 |
A. Pizzonia T. Graves R. Gonzalez |
Delta-ADR |
LMP2 |
1:47.631 |
Lør.eftm. |
|
6 |
26 |
R. Rusinov J. Martin M. Conway |
G-Drive Racing |
LMP2 |
1:48.064 |
Fre.morgen |
|
7 |
49 |
L. Perez Companc P. Kaffer N. Minassian |
Pecom Racing |
LMP2 |
1:48.582 |
Lør.eftm. |
|
8 |
31 |
J. Rossiter V. Liuzzi C. Bouchut |
Lotus |
LMP2 |
1:49.444 |
Lør.eftm. |
|
9 |
32 |
T. Holzer D. Kraihamer J. Charouz K. Weeda |
Lotus |
LMP2 |
1:50.062 |
Lør.eftm. |
|
10 |
45 |
J. Nicolet J. Merlin P. Mondolot |
OAK Racing |
LMP2 |
1:50.352 |
Lør.eftm. |
|
11 |
71 |
G. Bruni G. Fisichella T. Vilander K. Kobayashi |
AF CORSE |
LMGTE Pro |
1:58.790 |
Lør.eftm. |
|
12 |
61 |
J. Gerber M. Cioci M. Griffin |
AF Corse |
LMGTE Am |
1:59.422 |
Fre.eftm. |
|
13 |
91 |
J. Bergmeister P. Pilet T. Bernhard |
Porsche AG Team Manthey |
LMGTE Pro |
1:59.428 |
Søn.morgen |
|
14 |
81 |
E. Potolicchio R. Aguas P. Peter J. Bright |
8 Star Motorsport |
LMGTE Am |
1:59.455 |
Lør.eftm. |
|
15 |
96 |
R. Goethe S. Hall J. Campbell-Walt |
Aston Martin Racing |
LMGTE Am |
1:59.778 |
Søn.morgen |
|
16 |
76 |
R. Narac C. Bourret J. Vernay |
Imsa Performance Matmut |
LMGTE Am |
2:00.345 |
Lør.eftm. |
|
17 |
67 |
P. Milesi R. Narac |
Imsa Performance Matmut |
LMGTE Am |
2:00.609 |
Fre.eftm. |
|
18 |
88 |
C. Ried G. Roda P. Ruberti |
Proton Competition |
LMGTE Am |
2:00.907 |
Fre.eftm. |
|
19 |
50 |
P. Bornhauser J. Canal F. Rees |
Larbre Competition |
LMGTE Am |
2:01.139 |
Fre.aften |
|
20 |
77 |
C. Ried G. Roda P. Ruberti |
Proton Competition |
LMGTE Am |
2:01.627 |
Fre.eftm. |
|
Vejgaard
Læs mere om: Paul Ricard |