Det lykkedes helt sensationelt at komme på podiet allerede ved første løbsweekend, og det på trods af at han aldrig havde sat i bilen, eller kørt på Jyllandsringen før. Det kunne helt klart tilskrives teamet, Team Low Budget med Steffen Larsen, som kom med en bil der var velforberedt, og uden problemer kunne holde til strabasserne i de 4 timer.
Ved næste løb på Padborg Park blev succesen gentaget. Og ved næste løb på Ring Djursland endnu engang. Og ved 4 løbsafdeling på Padborg Park for 4. gang i træk. Det var meget specielt at tage 4 podiepladser ud af 4 mulige i debutsæsonen. Da Jens var eneste kører i teamet, der havde kørt hele sæsonen, var det derfor kun ham der stod med muligheder i mesterskabet. Der var muligheder for alt imellem en 1. og en 4. plads i den såkaldte Division 1. Sæsonen sluttede desværre på den utaknemmelige 4. plads i mesterskabet, da Jens’s holdkammerat blev påkørt under løbet, ved 5. og sidste afdeling, og teamet derved ikke kunne score point til mesterskabet.
2009 skulle også give en enkelt start i 1600 Challenge. Det var i Sensommerløbet på Ring Djursland i en lejet Peugeot 106 GTI. Weekenden forløb stort set perfekt, og Jens opnåede hans hidtil bedste placeringer i Yokohama 1600 Challenge til dato.
(Foto: Jens Jensen Racing)
2010 var programmet droslet ned pga begrænset økonomi, så det kun blev til en halv sæson. Bilen faldt på en blå Peugeot 106 Rallye, som i første omgang blev lejet, men som teamet senere købte. Resultatmæssigt var Augustløbet på Ring Djursland højdepunktet, men den største oplevelse kom på Motopark Oschersleben i Tyskland, da 7. afdeling af 1600 Challenge blev kørt dernede. Der kom point på kontoen, men ikke nok til at kunne blande sig i toppen af mesterskabet.
2011 blev det til en enkelt start på Padborg Park i Oktoberløbet. Den manglende køretid i forhold til konkurrenterne, kunne dog aflæses på omgangstiderne – men det blev trods alt alligevel til point i begge heats, mens hans omgangstider faldt omgang for omgang.
2012 havde Jens Jensen 2 weekender på programmet, på henholdsvis Åbningsløbet på Ring Djursland og Finaleløbet på Jyllandsringen. Ring Djursland var endnu engang banen hvor de bedste resultater skulle komme – faktisk de bedste siden debutten på netop den bane 3 år tidligere. Finaleløbet på Jyllandsringen blev vanskeliggjort af en regnvåd bane hver gang at Yokohama 1600 Challenge var på banen. Enten startede banen med at være fugtig, eller også blev den våd inden at løbene var slut.
(Foto: Denner Photo)
Målet for 2013 er at deltage en komplet sæson på 8 løbsweekender. I skrivende stund er økonomien på plads til 7 ud af de 8 løbsweekender, så jagten er intensiveret på at finde den sidste del af budgettet. Det har også givet ekstra blod på tanden, at klassen har fået tildelt DM status.
Hvis I har lyst til at følge med omkring forberedelserne til den nye sæson, er I meget velkomne til at klikke ind på www.jensenracing.dk. Der er det også muligt, at komme i kontakt med teamet.
Startnummeret bliver endnu engang Jens Jensen’s fødselsår - 86
Kørerforeningen Gr. N
Yokohama 1600 Challenge
Læs mere om: Jens Jensen |