Ja det gik ikke lige som vi havde håbet på.....
I kvalifikationen fik jeg ikke en eneste omgang hvor jeg var fri, da jeg mødte langsommere traffik på alle omgangene, og fik derfior kun sat en tid på 1.49,9 som var godt nok til en 12 plads ud af de 23 biler som var med i klassen.
(Foto: Poul Majgaard)
På grund af en teknisk straf i forhold til reglement, skulle jeg starte som nummer 21 i begge løb.
I lørdagens løb fik jeg nok en start, som kan betegnes som en af mine bedste nogensinde, da jeg efter første sving var oppe på en 9 plads, men på vej ud af svinget knækkede en trækaksel, og så var løbet forbi, da jeg ville undgå yderligere skader på bilen så jeg ikke kunne køre om søndagen.
Om lørdagen var det så omvendt, da jeg blev bokset helt inde og ikke kom afsted med de andre, da starten gik, og der sad jeg så i 2 omgange bag ved den langsommere trafik, i den bagerste ende af feltet. Da jeg endelig var fri til at køre, var der så langt op til de andre, at det var en umulig opgave. Men en safety car periode samlede feltet, og så var jeg med igen. Jeg fik en del pladser i re-starten, men da jeg var fri, var de andre igen langt væk. Dog kom der endnu en safety car periode, som samlede feltet igen, og igen i starten fik jeg en del pladser.
På sidste omgang var jeg kommet op på en 8 plads, og prøvede at komme forbi den japanske GT-300 kører Akihiro Asai, i hans Porsche 997 GT3R, men han kørte meget fint, og blokerede alle forsøg jeg havde. I et sidste deperat forsøg prøvede jeg uden om i sidste sving, men det gik ikke, og jeg mistede 2 pladser. Og sluttede dermed som nummer 10 i løbet.
Alt i alt blev det, resultatmæssigt, ikke lige den weekend, som jeg havde håbet på.
(Foto: Poul Majgaard)
Dog må det stadig betegnes som en god weekend, da jeg sammen med Anders Majgaard havde det rigtigt sjovt, og vi supplerede hinanden rigtig godt. Da vi kørte sammen i vores lille Honda City 1500 cc bil kørte vi meget hurtige og stabile tider. og var hele tiden inden for 1 eller 2 tiendedele af hinanden, så med lidt bedre bremser næste gang og lidt mere motorkraft, så er vi ret sikre på at vi kæmper om en første plads, da vi nu er ved at være kort godt sammen som et makkerpar i bilen.
Anders Majgaard, i midten (Foto: Poul Majgaard)
Anders sagde også at han var helt utroligt overrasket over hvor stort og populært, racing er i Thailand, og han nød mange fine timer i pitten og i tilskuerområdet med alle vores fans.
(Foto: Poul Majgaard)
I alt skrev Anders og jeg selv næsten 4000 autografer på vores caps, som vi delte ud, og blev interviewet at alverdens Thailandske media teams.
Thomas Raldorf
Læs mere om: Anders MajgaardThomas Raldorf |