Sidste år så man således Dennis Lind, Roskilde, og Mikkel Mac, Nykøbing Falster, vinde løb i deres første sæson som standardvognskørere, og nu har et nyt ungt navn meldt sig på banen. Det er Nicki Petersen, Hornslet, som i den kommende sæson skal starte for Elgaard Motorsport.
”Jeg forventer, at det bliver rigtig fedt med maser af tæt og godt race,” fortæller østjyden, som først i januar opfylder alderskravet på de 18 år, som gælder for Auto-G Danish Thundersport Championship. Han går ydmygt til sagen.
Nicki Petersen fylder 18 år til januar, og så må han deltage i Auto-G Danish Thundersport Championship.
”Jeg kan godt lide at tage en udfordring og prøve noget nyt, og jeg vil gå efter at få en masse læring og være med fremme. Men jeg har ikke sat mig nogen bestemt ambition om at være blandt de fem eller ti bedste.”
Teamejer Casper Elgaard, Århus, glæder sig over aftalen med Nicki Petersen.
”Et af mine mål for teamet har været, at Elgaard Motorsport skal være et sted for unge kørere, hvor de kan udvikle sig og få starten på en stor standardvognskarriere,” siger den firdobbelte DTC-mester og teamejer.
”Nicki var en del af teamet sidste år, hvor han kørte Legend, Clio og Spider, så jeg har kunnet følge ham på nærmeste hold. Han er et stort talent, og han viste stort potentiale sidst på sæsonen, hvor han kæmpede blandt de bedste i Legend, og han har fremtiden foran sig. Jeg glæder mig til at arbejde sammen med ham og hjælpe ham videre i sin udvikling som racerkører.”
Tidligere på året testede Nicki Petersen en af Elgaard Motorsports DTC-biler.
Selv om Nicki Petersen endnu ikke har kørt løb i Auto-G Danish Thundersport Championship, så har han allerede testet den bil, han skal deltage med.
”Det var en fed oplevelse at prøve den bil, for den kører rigtig godt,” siger Nicki Petersen, der ikke følte sig på dybt vand, selv om DTC-raceren har godt 450 hestekræfter – mere end det dobbelte af, hvad han har været vant til.
”Jeg kunne bruge noget af min erfaring fra Legend, hvor bilerne også er med baghjulstræk. Legend-bilerne er rimeligt løse med hensyn til hjulspin, men i DTC-bilen synes jeg, at jeg havde mere overblik ud af svingene, fik et bedre flow og havde mere at give af. Nu må det bare snart blive forår.”
Læs mere om: Nicki Petersen |