Anden fri træning er nu kørt og denne gang var det Audi Sport Team Joest der var hurtigst med deres Audi R18 e-tron quattro. Desværre var det ikke bilen hvor Tom Kristensen sidder. Tiden der blev sat af Audi nummer 1 var 1:28.462, og det er foreløbig den hurtigste tid som er sat.
Det hele startede ellers med en kølig og våd racerbane, og derfor var tiderne i den første halvdelen af denne trænings session ikke noget at prale med. Efterhånden som banen blev kørt tør faldt tiderne også, men desværre bød denne session på flere tekniske udfordringer for forskellige teams og her i blandt Toyota. Alligevel satte Toyota Racing denne sessions næstbedste tid.
Dagens hurtigste Audi (Foto: FIA WEC)
Hurtigste benzin LMP1 var igen Strakka Racing’s HPD ARX 03a – Honda som ikke forbedrede deres tid fra den første session. Efterfulgt af Rebellion Racings Lola B12/60 Coupé – Toyota. Igen er Benzin LMP1’erne overraskende langsomme, og de er slet ikke i nærheden af hybrid LMP1'erne og jeg er en smule skuffet over at de sakker bagud i forhold til den ny teknologi.
Hurtigste LMP2 var Starworks Motorsports og HPD ARX 03b – Honda efterfulgt af ADR-Delta med deres Oreca 03 – Nissan. Kampen i LMP2 klassen er i gang, og der er er ikke nogen klar favorit til sejren. Det giver som udgangspunkt det bedste racerløb når en hel klasse er så lige som LMP2 klassen er. Jeg glæder mig allerede nu til både kvalifikationen og løbet.
GTE pro klassen bragte igen overraskelsen Team Felbermayr-Proton frem som hurtigste team med deres Porsche 911 RSR (997) efterfulgt af Aston Martin Racing og deres Aston Martin Vantage V8.
GTE am klassen blev total domineret af Larbre Competition og deres Chevrolet Corvette C6-ZR1.
Det var dagens sidste tænings session. Lødag byder både på en træning og kvalifikation.