Toyota Racing med Alexander Wurz og Nicolas Lapierre var i denne session 0.947 sekund langsommere end den hurtigste Audi. Til gengæld kørte Toyota slet ikke så hurtigt som de gjorde i den første session.
(Foto: FIA World endurance championship)
Hurtigste benzin LMP1 var Strakka Racing’s HPD ARX 03a – Honda, kørt af Nick Leventis, Danny Watts og Jonny Kane. Jeg undrede mig endnu engang over at Rebellion Racings to biler slet ikke performer under de frie træninger, hvorimod de plejer at fungere rigtig godt når det gælder, under løbet.
(Foto: Toyota Racing)
LMP2 klassen blev endnu engang domineret af OAK Racings Morgan – Nissan, i øvrigt den bil som David Heinemeier Hansson kørte på Le Mans i år. Nummer to i klassen blev Starworks Motorsports og deres HPD ARX 03b – Honda. Det er fantastisk, igen at se, at Honda og Nissan er tæt på lige hurtige, så igen vil LMP2 klasse give os et fantastisk godt racerløb.
GTE pro klassen blev domineret af Aston Martin Racing med deres flotte Aston Martin Vantage V8 kørt af Stefan Mücke og Darren Turner. Næsthurtigst var Team Felbermayr-Proton med deres Porsche 911 RSR (997). Lige som ved sidste afdeling af World endurance championship dominere AF Corse den første træning og herefter går dampen lidt ud af teamet, indtil vi kommer til løbet.
GTE am klassen blev overraskende domineret af Team Felbermayr-Proton domineret af Porsche 911 RSR (997) kørt af Christian Ried, Gianluca Roda og Paolo Ruberti.efterfulgt af Krohn Racing og deres Ferrari F458 Italia kørt af Tracy Krohn, Niclas Jönsson og Michele Rugolo.
Session var relativt udramatisk, men igen meget varm, og det ser ud til at den trykkende varme forsætter fredag hvor der køres både en fri træning og kvalifikation.
Vejgaard
Læs mere om: David Heinemeier HanssonTom KristensenAudi Sport Infineon Team JoestSakhir29/09/12 - Sakhir - FIA WEC - FIA VM |