To nye banerekorder til Claus Christensen (Foto: Gripping Media)
Der er næppe nogen tvivl om at den aarhusianske malermester kombineret med den danskbyggede fartmaskine, Aquila CR1 LS7, er en lynhurtig cocktail. I årets løb er det blevet til et utal af sejre, men i weekenden var der ikke kun sejre på programmet.
Efter træning og tidtagning, hvor den grønne Aquila var banens hurtigste bil, måtte Claus se sig slået af vejrguderne.
"Op til første heat blev der diskuteret dækvalg i teamet", fortæller Claus. "Det støvregnede, så vi tog chancen og kørte på banen med slicks - altså tørvejrsdæk uden mønster. Og så begyndte regnen…"
Efter tre omgange, hvor Aquilaen bogstaveligt talt sejlede ned igennem feltet, besluttede Claus at køre i pit og skifte til regndæk og dermed komme længere bagud.
"Det var uforsvarligt at køre rundt på den måde, og med regndæk ville jeg til gengæld kunne køre frem i feltet igen."
Mester i Special Prototype-klassen 2012 (Foto: Gripping Media)
Som sagt, så gjort. Efter at have tabt to omgange til feltet kørte Claus tilbage på banen og kørte sig frem til en generel femteplads.
I andet heat blev det til en samlet sejr, ligesom banerekorden blev slået - for første gang dén søndag eftermiddag. Til årets allersidste heat var det en målbevidst malermester som satte sig bag rattet.
"Jeg gik all-in til heatet og gav 100% gas hele løbet igennem", siger Claus. "Mit mål var at overhale alle konkurrenter med en omgang, så der skulle skrues noget op for speedertrykket. Det lykkedes næsten - det var faktisk kun Jørgen Hansen, som ikke blev snuppet af en sulten Aquila", griner Claus, der undervejs også formåede at slå endnu en flig af banerekorden, som nu lyder 48,474 sekunder.
Helt slut med racerløb er det endnu ikke for Claus Christensen, der arbejder på at deltage i et løb på den tyske Hockenheim-bane den 12-13. oktober for at prøve kræfter med de europæiske kørere. CC Racing Gripping Media Læs mere om: Claus ChristensenRing Djursland16/09/12 - Ring Djursland - Special Saloon |