Under tidtagningen kørte Nicklas i 3. hurtigste tid i sin gruppe, en fejl i det elektriske systen gjorde at motoren satte ud ved høje omdrejninger og Nicklas var meget tilfreds med at kunne slutte som nr. 11 sammenlagt efter tidtagningen, en placering som betød at han skulle starte som nr. 5 i de 4 indledende heat.
Nicklas blev placeret som nr. 4 i første heat med 2. hurtigste tid. Som vinder i 2. heat med hurtigste tid som nr. 3 i 3. heat med hurtigste tid og som nr. 2 i sidste heat igen med hurtigste tid, efter de indledende heat skulle Nicklas starte som nr. 4 i prefinalen ud af de 79 øvrige kørere.
I prefinalen med 34 kørere til start kom Nicklas rigtig flot fra start fra ydersiden og var uden problemer placeret i den rigtige position efter de første sving klar til at køre de 12 omgange fra en god start position.
Men så skete det værst tænkelige, Nicklas bliver kørt af banen med et ordenligt skub på kofangeren, så han fortsætter ud af banen og han kunne nu genoptage løbet som en af de sidste kørere fra en placering som nr. 30. Det var en meget skuffet Nicklas der kørte i mål som nr. 17 og selv om han igen kørte på hurtigste tid i løbet, var han godt klar over at hans chance for en top placering pludseligt var meget langt væk.
Med en startplacering som nr. 17 i finalen var mulighederne for en top placering ikke store i det stærke felt. Nicklas gjorde hvad han kunne kørte et flot race og slutter i top 10 på en samlet 9. plads i hans første World cup for KF2 kørere igen med hurtigste tid i løbet.
Selv om Nicklas fik vist at han på dagen var Verdens hurtigste kører i KF2, var det en meget skuffet Nicklas der efter løbet modtog en stor skriftlig undskyldning, fra køreren der sendte ham af banen, men trods alt respekt for at han ville stå ved at han havde ødelagt Nicklas chance for at vinde VM.
Nielsen Motorsport Læs mere om: Nicklas Nielsen |