Det var dog delvist planlagt, for man vidste at efter 12-13 timer ville det formentlig være nødvendigt at sætte nye bremseklodser på bilen. Netop som man var ved at gøre klar til et pitstop, hvor man også ville kigge på bremserne meldte Michael Klostermann, som på det tidspunkt kørte bilen, at han havde ramt en hare for fuld skrald.
Så er man i gang med at finde fejlen på teamets Aston Martin (Foto: Henning Smed / DanskerBiler.dk)
Man kunne tydeligt se en skade på højre forhjørne, mens Klostermann kørte ned igennem pitten på vej mod vores garage, men heldigvis viste det sig kun at være overfladiske skader på karosseriet, så efter bremseklodserne var skiftet og Paul Spires var sat bag rattet, var det afsted igen.
Her sidst på natten er trætheden så småt ved at sætte sit præg på folk, men pitmandskabet havde knap nået at sætte sig for Paul Spires meldte om problemer! Baghjulene var pludselig låst, hvorefter han var spundet rundt, og da han havde fået bilen rettet op igen, kunne han mærke rystelser fra bagenden, hvorfor han formodede, at der kunne være problemer med en drivaksel.
Bilen blev derfor straks kørt i garage og sat på bukke. Men akslerne så fine ud så opmærksomheden blev hurtigt rettet mod motorrummet, da motoren ikke ligefrem udviste alt for meget lyst til at snurre rundt. Det viste sig at bunde i, at batteriet i bilen var faldet sammen og et reservebatteri fik gang i sagerne igen. Efter et check af, at bilen ladede, som den skulle, var man klar igen og Paul Spires kom igen på banen.
Alt dette tog en lille halv times tid, hvilket kunne omsættes til en 12-13 omgange. På resultatlisten var der imidlertid ikke så meget at spore. Føringen i klassen var så stor, at den ikke gik tabt - der er stadig omkring 10 omgange ned til nummer to. Generelt kostede det også kun én placering fra nummer 4 til nummer 5 - men for øjeblikket er vi sat lidt udenfor kampen om det generelle podie, da der er 12 omgange op til nummer 4.
Men - der er langt endnu! Vi har lige selv oplevet, hvordan problemer lige pludselig kan komme ud af den blå luft - og oven i købet meldes der nu om (måske) kraftig regn i de sidste timer af løbet. Der er stadig lang, lang vej hjem.
Henning Smed Læs mere om: Kasper Juul JensenKim HolmgaardMichael KlostermannMikkel C. JohansenPerfection RacingSilverstone23/09/12 - Silverstone - BritCar |