Under tidskørslen i Danish Endurance Championship (DEC) ramte TWR’s bil autoværnet og måtte bugseres ud. I selve løbet udgik andre af de hurtigste biler grundet tekniske problemer. Sejren gik suverænt til Michael Klostermann, Mikkel C. Johansen og Kim Holmgaard, der i deres Aston Martin vandt både klassen og det generelle løb med fem omgange. Et plaster på såret var dog, at TWR kørte i tredjebedste tid ved første tidskørsel.
Tidligt lørdag morgen summede der af liv over hele pladsen på Ring Djursland. Bilen skulle klargøres til de fire timers løb der ventede, teltet til pitområdet skulle slåes op og ikke mindst fastgøres af hensyn til vinden. Regnen piskede ned næsten konstant, men det afholdte ikke de garvede soldater og mekanikkere fra at knokle igennem. TWR er allerede blevet et kendt team i serien, og flere af konkurrenterne kom forbi og hilste på. Stemningen var god men også lidt spændt, da Ring Djursland er den mest teknisk krævende bane der er i Danmark. Banen har flere bakker der involverer sving, hvilket kræver meget af kørernes kunnen.
(Foto: Lars Hjortkær)
TWR-kører, Michael Sørensen, skulle starte dagens løb og var dermed også den første til at køre tidstagningen. For Michael var det første gang bag et rat på denne bane, og nervøsiteten var til at mærke. Den næste TWR-kører, Kristian Nielsen, skulle afslutte første omgang af tidtagningen. På det tidspunkt havde allerede tre biler været en tur i græsset eller sandet.
Ifølge Teamchef Jason Watt var det ikke den dag, der skulle køres rekordtider - men bare gennemføres.
–Jeg valgte at bruge fire kørere fremfor tre i dag, da ingen af drengene har prøvet at køre på den her bane i racerbilen. Banen er svær og vores konkurrenter er rigtig dygtige, og med en pletvis våd bane var der ikke nogen grund til at gå efter point i dag, så hellere give en ekstra mand køretid og få øvet vores køreskifte i pitten, udtalte Jason Watt.
Udgik efter anden omgang
Sådan gik det desværre ikke. Mark Peters satte sig bag rattet i anden omgang af de to tidskørsler, men kort før han skal ind og bytte med Chris Breum, går det galt. På vej ned af en bakke bremser Mark, og bagenden på bilen begynder at skride ud. Han er allerede på vej op af bakken og i svinget, men da er det for sent. Der er for meget fart på, og trods ihærdigt forsøg på at rette op når bilen at ramme autoværnet. Bilen måtte slæbes til pitten og udgik.
(Foto: Lars Hjortkær)
Dagens løb var slut for TWR’s vedkommende. I stedet blev der tid til at tale med flere af de fremmødte sponsorer. Blandt andet havde hovedsponsoren Omnia kørt 14 timer fra Schweiz for at se løbet.
Idrætskonsulent Rune Oland fra DIF soldaterprojekt stod for koordinering og opsætning af teltområdet, så alle følte sig velkommen. Teltet var overtrukket med sløringsnet, borde og stole var flittigt i brug, grillpølser, drikkevarer og hjemmebagte småkager til alle. Der blev hygget om alle sponsorerne og gæsterne og bilen var blevet skubbet hen til teltet, så man kunne se nærmere på den og prøve at sidde i den. Der var også tid fra kørernes side til at vise proteser, rygbandager og fortælle om projektet.
TWR vil endnu en gang takke alle sponsorer der havde mødt op og var med til at gøre det til en god dag, samt alle andre involverede. At udgå under tidskørslen er noget skidt, men sådan er motorsport – alt kan ske! Næste løb er på Padborg Park den 30 juni.
Idéen bag Team Wounded Racing opstod på et tilfældigt møde mellem Jason Watt og Rune Oland fra DIF Soldaterprojekt. TWR bliver drevet af soldaterne selv, der skaffer midler og ressourcepersoner til den fortsatte drift af projektet. Team Wounded Racing er sponsoreret af: Strøjer Tegl, FDM Motorsports event, Omnia Investors Club, GoRacing, Familienetværket, Vangsgaard, LB Anlæg, Handicare, Carhartt, Porse A/S, Rebo, Jens J. Aagaard A/S og Dansk Ingeniør Service.
Læs mere om: Ring Djursland02/06/12 - Ring Djursland - Danish Endurance Championship - DM |