”Det er bare sjovt at vinde generelt. Specielt når man tænker på, at jeg ikke har været ude at køre siden sidste efterår,” siger Anders Lysen. ”Vi var godt nok 2,5 sekunder efter den førende inden det sidste heat, men her havde han en afkørsel. Alligevel føler jeg mig overbevist om, at vi havde kørt fra ham i sidste heat, for vi var flyvende.”
(Foto: Frederik Harms)
Løbet blev afviklet på en hastighedsprøve i Rønnede, som ingen af deltagerne havde haft mulighed for at prøve før.
”Det var en helt ny bane. Der var mange vinkelsving, men der var også en langside på 850-900 meter, og det var en noget speciel oplevelse,” fortæller Anders Lysen. Alligevel kunne han og makkeren hænge på de andre hurtige biler i feltet.
”John, bilen og jeg har fundet en god rytme, som godt kan udvikle sig til noget,” vurderer teamchefen.
Suzuki Motorsport indsatte endnu en bil i første afdeling af Yokohama-mesterskabet Øst. Og det var en ganske speciel bil. En Suzuki Ignis Super 1600, som tilbage i 2004 blev brugt af svenske P.G. Andersson, da han vandt juniorverdensmesterskabet i rally. I Rønnede var det Kenneth Madsen (Gørlev), der kørte i bilen.
”Vi brugte bilen for at køre med sponsorer, men vi blev alligevel nummer tre i klassen,” siger Kenneth Madsen. ”Jeg tænkte ikke så meget over, at den tidligere var blevet kørt af en verdensmester, men når man sad i den, kunne man godt se, at den havde kørt VM på højt plan. Den var næsten bygget op som en jetjager med masser af knapper, men den kørte godt, selv om man godt kunne mærke, at det er en bil, som er udviklet til grus.”
”Men det var en hyggelig dag, hvor det var Anders, der lavede resultatet. Næste gang, der køres Yokohama-mesterskab, skal Anders bare fortsætte de samme takter, men når vi kører Suzuki Rally i Sorø er det mig, som leverer resultatet,” slutter Kenneth Madsen.
Suzuki Motorsport Læs mere om: Anders Lysen |