Klar til start. (Foto: Fukamuni Racing)
Med en afstand på 6.5 sekund i første race og 8.4 sekund i andet race, var der reelt ikke kamp om førstepladsen, da først starten var gået og Jan Magnussen viste klasse ved i første løb at sætte sin hurtigste omgangstid på sidste omgang, hvorfor han også skulle starte nummer 1 til løb 2.
Historien fra de foregående løb gentog sig og der var reelt kun kamp ved første sving sving, hvor Jan Magnussens tidligere teamkammarat Jens Edmann fra DTC, havde fået støvet uniformen af og vist at selvom at man har været ude af race et stykke tid, så kan man fortsat godt følge med til trods for at han måtte lade sig falde tilbage i feltet efter en infight med Jocke Mangs og Frederik Ros der blev hhv. 2 og 3.
Big Mag på podiet med Lukas. (Foto: Fukamuni Racing)
Men ikke alt var så godt, som vi havde håbet da teamet havde fået lagt ny motor i Mikkel Macs bil og grundet en afkørsel på vores test på Ring Knutstorp den 23. april havde vi kun fået kørt i ca. 30 minutter med den ny motor, hvorfor der allerede under træningen viste sig at være problemer, der under tidtagningen kunne henføres til tændingen. De værste problemer er tændingsproblemer, da vi havde fundet fejlen, ved at den bolt der justerer tændningen var faldet af og tændningen derfor havde flyttet sig 20 grader der betød at motoren ikke kunne køre ved lav hastighed.
Vi var overbeviste om at fejlen var løst efter at problemet var fundet, men desværre viste det sig også at der var overgang i et styringskabel, der betød at Mikkel Mac måtte afbryde løb 1 og derfor måtte starte sidst i feltet til løb 2. Efter starten kunne Mikkel allerede ud af langsiden mærke at bilen ikke trak, hvorfor han kun havde det valg at køre i pit, hvor vi kune konstatere at der ikke var kompression på motoren, hvorfor en ventil må være brændt, eller et stempel, som vi først kan finde svaret på når vi er tilbage på værkstedet.
The winnner takes it all. (Foto: Fukamuni Racing)
Så en fortsat optur for Jan Magnussen, men en større nedtur for talentet Mikkel Mac, der havde fortjent en bedre skæbne, hvorfor det nu er tilbage for teamet at få løst de motorproblemer der har plaget os siden USA på bil nr. 2 i teamet.
Vi ser frem til Jyllands Ringen den 26 og 27 maj og skal nok få givet det danske motorsportspublikum en oplevelse af hvad vi kan præstere når alt spiller, som det vil når vi kommer til start til åbningsgrandprixet.
Fukamuni Racing Søren Jensen Læs mere om: Jan MagnussenMikkel MacFukamuni RacingMantorp Park |