"Vi kunne se sidste år, at vores Mitsubishi ikke kunne være med i toppen i forhold til Super 2000-bilerne, og min storebrors gamle vinderbil stod jo bare der," smiler Kim Madsen.
Kim Madsen (til højre) og Kasper Sørensen regnes blandt de dygtigste rallyhold i Danmark. I 2012 er målet at vinde DM i klassen Tunet National. (Foto: Michael Eisenberg)
Bilen, der bare "stod", var storebror Brian Madsens mesterskabsvindende bil fra 2010-sæsonen, en forhjulstrukket Peugeot 306 MAXI. Så efter at have kørt baghjulstrukket Ford Escort med 180 hestekræfter – hvor han flere år vandt det historiske mesterskab – og firehjulstrukket Mitsubishi Lancer med 280 hestekræfter, er Kim Madsen nu skiftet til en forhjulstrukket Peugeot 306 MAXI med 290 hestekræfter.
"Det er en brutal bil, der kører med dobbelt så mange omdrejninger og vejer 500 kilo mindre end Mitsubishien, så det bliver spændende at lære bilen at kende. Bremseevne og svinghastigheder er en del bedre, end jeg er vant til," siger Kim Madsen, der glæder sig til at komme i gang med sæsonen sammen med Kasper Sørensen.
Kim Madsen stiller i år op i sin storebror Brian Madsens vinderbil fra 2010, en Peugeot 306 MAXI. (Foto: Viggo Johansen)
Blandt deres hårdeste konkurrenter er Kenneth Madsen i Suzuki og Benny Pedersen i Peugeot.
Første løb er Wikinger Rallye i Nordtyskland, hvor hele den tyske og danske elite kommer til start i weekenden [23.-24 marts, red.], da løbet tæller til begge landes mesterskaber. Det blev kåret til årets bedste rally i 2011.
"Løbet åbnes med en hård nat-etape, som var guf for os sidste år, så vi håber på en god start på DM i rally," slutter Kim Madsen.
De første testkørsler er overstået. Og Kim Madsen er flyvende i sin nye Peugeot 306 MAXI med 290 hestekræfter. (Foto: Viggo Johansen)
Læs mere om: Kim Madsen |