Planlægningen til DTM 2012 sæsonen har været i gang længe, og nu har Audi besat alle sæder i deres tre fabriksteams. Denne nye sæson byder på en lang række ændringer i det tekniske reglement, hvilket bl.a. skal være med til at sænke omkostningsniveauet betragtelig og tilmed gøre serien mere seværdig, men Audi har også skåret i antallet af kernemedarbejdere – kørerne.
Audi har offentliggjort de syv kørere (tidligere ni), der skal sidde bag rattet i deres sprit nye A5 racer, som præsenteres næste måned.
Phoenix Racing: Miguel Molina (Spanien) Mike Rockenfeller (Tyskland)
Team Rosberg: Filipe Albuquerque (Portugal) Edoardo Mortara (Italien)
Den regerende mester og tidligere Audi-kører, Martin Tomczyk, har fået sæde ved det nye BMW Team RMG og er derfor ikke længere at finde på listen. Oliver Jarvis er droppet til DTM, men er i stedet offentliggjort som chauffør til dette års Le Mans. Den unge Miguel Molina er stadig at finde hos Audi efter en stærk afslutning på sæson 2011 – det bliver spændende, hvad den nu 23 årige spanier kan udrette i 2012.
De syv kørere der skal hjælpe Audi med deres målsætning – et titelforsvar. (Foto: Audi Motorsport)
Profilerne finder man, som ofte før, ved ABT Sportsline, hvor Mattias Ekström og Timo Scheider skal lede an i kampen mod BMWs storsatsning og Mercedes’ mange årige erfaring. Reglementet er blevet ændret en del til sæson 2012, hvilket måske kan udligne kampen mellem de tre mastodonter og levere spændende racerløb, når der skal kæmpes om placeringerne. En af ændringerne omhandler nemlig bilens aerodynamik, hvilket muliggør tættere kampe uden at miste kontrollen over køretøjet.
Den nye Audi A5 DTM bil (præsenteres den 1. marts). (Foto: Audi Motorsport)
DTM-serien skydes traditionen tro i gang på den legendariske Hockenheimring, og i år vil det være den 29. april. Indtil da kan man glæde sig over de flittige presseafdelinger for de forskellige producenter - Audi har fx allerede lagt denne teaser ud: