Torsdag den 16. februar blev så vores første testdag på Palm Beach International Raceway, hvor vi i første omgang var lidt forundret over at den var programlagt fra kl. 15 til kl. 21 – men på disse kanter er det så varmt midt på dagen at det bedst lader sig gøre at køre race i skumringstid, hvorfor hele anlægget er oplyst og man føler sig hensat til Formel 1 løbet i Singapore, når bilerne bremser op for enden af langsiden og bremseskiverne lyser om kap med den røde aftensol.
(Foto: Fukamuni Racing)
Testen er forløbet planmæssigt med Jan Magnussen i hurtigste tid med 1:19:700 og Martin Hansen i top 3 med tiden 1:20:450 for en omgang på banen, der er 3.2 km i alt, og med en langside på godt 1 km.
(Foto: Fukamuni Racing)
Som vi oplevet det på Sebring er gæstfriheden stor hos amerikanerne og blandt vores nordiske brødre bliver der knoklet med bilerne og setup, da banen er hård ved dækkene om end at overfladen er pæn og glat uden de mange ujævnheder vi sloges med på Sebring.
(Foto: Fukamuni Racing)
Når vi sammenligner vores dækforbrug med vores konkurrenter ser det ud som om at vi har fundet et bedre setup, eller vi må være lidt klogere på dæktryk, da der ud af 18 biler til start kun var 7 biler tilbage i sidste test stint der gik kl. 20.40, da alle øvrige teams havde opbrugt deres dæk og man først kan få nye forsyninger i morgen.
(Foto: Fukamuni Racing)
Der er meget greb i banen og da andre team end os på Sebring havde problemer med bagtøj der stod af, er der nu meldt alt udsolgt af disse stumper, hvorfor vi kommer til løbs weekend med en viden om at grejet skal holde til på søndag og derfor skal tages vare på det vi har.
Fukamuni Racing har efter torsdagen træning endnu en gang bevist, at vi er et professionelt team, der ikke efterlader ting til tilfædighederne og vi konstant har 3 mand på hver bil, der knokler uden pause på med at gennemgå alle observationer i forhold til kørevnen.
Vi har især døjet med vibrationer i bilen, som vi tilskriver de Hoosier dæk vi ikke har erfaring med fra tidligere - det ser ud som om at de flytter sig på fælgene, hvorfor vi i morgen vil bede dækfirmaet om at spare på dækfedtet ved montering.
Vi klokker fortsat 248 km/t for enden af langsiden og i mørket er det en fryd at se bremseskiverne lyse op i natten, der giver minder om Le Mans så man har følelsen af at være med til et langsdistanceløb.
(Foto: Fukamuni Racing)
Vi bringer mere nyt efter morgendagens officielle test ind racet går i gang lørdag og søndag.
Søren Jensen
Fukamuni Racing
Læs mere om: Fukamuni RacingPalm Beach International19/02/12 - Palm Beach International - Camaro Cup |