”Da vi skulle starte på prøve 10, sprang en trækaksel og kron- og spidshjulet,” fortæller Jesper Bisted.
”Vi var rullet frem til start, og da lysene slukkede, slap jeg koblingen. Bilen hoppede ti centimeter frem, men så skete der ikke mere. I stedet væltede olien ud fra det sted, hvor den ødelagte trækaksel gik ind i differentialet.”
Jesper Bisted og Leif Heick måtte udgå af DM-finalen i rally
I det hele taget blev Danboring Rally et vanskeligt løb for Jesper Bisted. De første problemer indtraf kort inde i løbet.
”Problemerne begyndte på prøve 1, hvor mit såkaldte gear cut gik i stykker,” forklarer han. ”Når vi kørte lige ud ved høje omdrejninger, satte motoren ud. Det generede os rigtig meget og kostede os 30 sekunder på de tre første prøver, og så var der ikke så meget at køre for.”
”I pausen efter de tre første prøver afmonterede vi så gear cuttet, og da vi kom til den store servicepause midt i løbet, låne vi gear cuttet fra Simon Vallentins bil og satte det på, da han ikke var kommet til start. Det var virkelig pænt af ham, og nu var planen bare, at vi ville passe på bilen, fordi vi ikke havde nogen chance for en placering, men det hjalp heller ikke noget.”
Jesper Bisted var naturligvis skuffet over ikke at kunne fuldføre årets rallyfinale.
”Det var et rigtig fint løb, hvor der var nogle gode hastighedsprøver. Der er mange, der har sagt, at det gik lidt for meget ligeud mange steder, men der var også masser af grus og andre udfordringer,” siger Jesper Bisted, der nu vil gøre sin Peugeot 206 Super 1600 køreklar igen.
Bisted Motorsport
www.bisted-motorsport.dk
Læs mere om: Herning29/10/11 - Herning - DM Rally - DM |