”Jeg glæder mig meget til at prøve den i et rigtigt rally, efter at vi testede den forleden ved et rallysprint i Roskilde,” siger Kenneth Madsen. ”Vi har ikke testet bilen under de forhold, som vi kommer til at køre rallyet med, så vi skal lige opleve, hvordan bilen er på landevejene. Jeg vil nok gøre det ligesom ved løbet i Roskilde, hvor vi lagde fornuftigt ud og så byggede farten op i løbet af dagen. Så har vi et godt fundament at bygge videre på.”
I forhold til den bil, Kenneth Madsen/Carina V. Møller tidligere har kørt, har den nye Swift en større og kraftigere motor, ligesom undervogn og styretøj også er anderledes.
Kenneth Madsen og Carina Møller giver ny bil DM-debut. (Foto: Rallyfotografen.dk)
”Jeg tror, at det bliver nemmere at køre bilen på landvejene. Den skal køres hidsigt, men nok ikke så hidsigt som den anden, for det bliver nemmere at holde fart med den ud ad vejene, fordi den trækker nede fra. Det er klart, at jeg i det første løb nok ikke vil kørere stærkere end den gamle bil, men fremadrettet vil den blive god.”
Det er ikke kun på hastighedsprøverne ved Herning, at man kan opleve den nye Suzuki Swift Maxi 2000. På Suzukis stand på Biler For Alle i Messecenter Herning er teamets søsterbil udstillet.
Kenneth Madsen/Carina V. Møller har stadig mulighed for en bronzemedalje i Danmarksmesterskabet for Tunet National, men Suzuki Motorsport har et mandskab, som kan erobre guld. Det er René Harms/Henrik Dernoff (Nørre Alslev/Ringsted), der fører DASU Cuppen i den mindste klasse 1 før løbet i Herning.
René Harms og Henrik Dernoff kan blive mestre. (Foto: Suzuki Motorsport)
”Vores målsætning er, at vi skal igennem dette løb, for vi skal have guldmedaljerne med hjem. Det er dem, vi kører efter,” siger René Harms. ”Det er en mærkelig fornemmelse, og sådan en fornemmelse har jeg aldrig haft før. Det er så vigtigt, at det løb bliver gennemført. Men jeg vil også gerne ud at køre motorløb.”
”Jeg tror, at vi ser, hvad dagen bringer, når vi holder ved starten på den første prøve. Men det vil være dumt at holde ude på prøve 1 og være kørt af, så vi ikke kommer i mål. Vi kører for at køre motorløb, og man skal også passe på med at køre for taktisk, for så kan det også gå galt.”
Suzuki Motorsport indsætter også denne gang tre biler, hvor det ligesom ved det foregående Expo Partner Arminox Rally er Anders Rasmussen/Peter Petersen (Slagelse/Ringsted), der sidder i den sidste bil.
Anders Rasmussen og Peter Petersen kører deres andet løb. (Foto: Suzuki Motorsport)
”Der bliver ikke givet ved havelågen, selv om det er sidste løb. Vi vil være friske fra morgenstunden, og vi kører for at vinde,” siger Anders Rasmussen.
”Vi var uheldige med en punktering sidste gang, men jeg synes, at vi viste gode takter. Det er en ny bil og en ny andenkører for mig, men jeg synes faktisk, at det begyndte at gå rigtig godt, efterhånden som jeg lærte bilen at kende, og Peter og jeg blev dus med hinanden.”
Suzuki Motorsport Læs mere om: Herning29/10/11 - Herning - DM Rally - DM |