Men det, der med en time tilbage af finaleløbet lignede to mesterskaber vundet med solide margener, endte til sidst med at
blive en gyser. Pludselig opstod der netop problemer med bilen, mens Jan Seerup sad bag rattet.
”Jeg kom igennem chikanen, og så gik bilen ud. Strømmen forsvandt simpelthen, og jeg havde hverken servostyring eller
noget, så det var dybt ubehageligt,” forklarer Jan Seerup. ”Jeg troede, at det var en engangsforeteelse, men da jeg havde kørt
tre omgange mere og igen var på vej mod chikanen, gik bilen igen ud. Jeg valgte at køre i pit, og så viste det sig, at polerne var
gået af batteriet. De blev skruet fast igen, men da jeg så havde kørt 3-4 omgange, kom det bare engang til. Polerne var faldet af
igen, fordi gevindet simpelthen var blevet ødelagt.”
Kampen på Padborg Park var så tæt, så selv om de to pitstops gik lynhurtigt, kostede de alligevel to omgange, og det betød, at
trioen hurtigt tabte den ene placering efter den anden.
”Jan var bare 8-10 sekunder efter den bedste bil i Clio-divisionen, og det havde været en okay placering, men det var
frustrerende at stå og kikke på, at de andre bare suste forbi,” siger Johnny Andersen. ”Vi havde så en af de dage, som nogle af
vores konkurrenter også har haft, men vi fik mesterskabet, selv om det havde været sjovere også at være kommet på podiet
den dag, hvor man bliver mester.”
”Med de problemer, vi havde til sidst, var der ikke andet for at tage kuglerammen frem og regne på, hvad vi skulle bruge
af point for at vinde, og takket være en god præstation af hele teamet lykkedes det alligevel,” tilføjer Thomas Wulff. ”Vi ville
godt have vundet, men vi kunne også have tabt det hele. Vi står med to titler i klasse 2 og Clio-divisionen, så det har været et
fantastisk år.”
Knapt så fantastisk har hverken sæsonen eller DM-Finalen været for DK MOTORSPORTs anden bil. Den hurtige Opel Corsa
nåede kun at tilbagelægge tre-og-en-halv omgang, inden den holdt slemt beskadiget i et autoværn.
”Man havde placeret nogle store lastbildæk ved chikanen, som nok er Padborg Parks mest udfordrende passage, og det blev
den ikke mindre udfordrende af,” siger Per Johansen, der var den uheldige chauffør.
”Hvis jeg peger på nogen, så vender der tre fingre den anden vej, og Per Johansen skulle ikke have kørt så tæt på. Jeg rammer
dækket og snurrer, og så kommer der en af de efterfølgende biler og rammer det store lastbildæk, jeg har kørt ud på vejen.
Han rykker sit forhjul af, og det gør, at han hverken kan bremse eller styre, og han rammer så mig. Han har ikke kunnet gøre for,
for der lå en forhindring, han ikke kunne komme udenom, men man skal overveje, om man bør opstille sådan nogle ting lige
før et løb, når vi ikke havde lejlighed til at prøve den nye udfordring under tidtagningen. Jeg vil ikke give andre end mig selv
skylden, men bagefter blev de flyttet.”
Uheldet betød, at hverken Tom Pedersen eller Lars Højris kom ud at køre i løbet.
”Jeg var grædefærdig, for det har været en dårlig sæson,” siger Lars Højris. ”Vi vandt på Ring Djursland, men så har vi ellers haft
uheld på uheld. Der er ingen tvivl om, at bilen er fantastisk, men jeg har bare ikke kørt ret meget i den i år.”
DK MOTORSPORT Læs mere om: Jan SeerupLars Højris NielsenThomas WulffTom PedersenPadborg Park08/10/11 - Padborg Park - Danish Endurance Championship |