Det er DK MOTORSPORTs nye trio Johnny Andersen, Jan Seerup og Thomas Wulff, der har skabt baggrunden for dette gode resultat. En første-, en anden- og en tredjeplads har trioen scoret blandt de identiske Clio-racere, men rent faktisk har de også gjort dette så godt blandt alle to-liters bilerne, at de blot er fire point fra teamets førstebil, Opel Corsaen med Tom Pedersen, Lars Højris og Per Johansen.
(Foto: DK Motorsport)
”Til det kommende løb på Jyllandsringen skal vi forsvare den føring, vi har, så vi har størst muligt forspring til sidste afdeling,” siger Jan Seerup. ”Det bliver første gang, at vi skal køre med den nye bil på Jyllandsringen, men heldigvis har vi en testdag inden løbet, så vi kan få den finjusteret. Jeg forventer, at vi har samme speed, selv om Jyllandsringen kræver en smule mere teknik end andre baner, der er mere kør-og-brems. Her er der nogle steder, hvor man skal balancere bilen igennem svingene. Det gælder bl.a. hesteskoen. Vi er selvfølgelig klar alle sammen.”
”Jeg har kun kørt på den bane en gang, men det er en sjov bane at køre på,” siger Johnny Andersen. ”Sidste gang jeg kørte på den for to år siden havde jeg en god fornemmelse af banen, og jeg glæder mig meget til at køre på den. Vi har været stabile indtil nu i år og været forskånet for uheld, så vi har gode chancer for at slutte godt fremme. Vi kører for at vinde – og dem der siger, de ikke gør det, er fulde af løgn.”
Thomas Wulff er den kører i DK MOTORSPORT’s Renault Clio, der har tilbagelagt flest omgange på FDM Jyllandsringen, men det er sket i de kortere sprintløb. Han mener, at banen bliver langt mere udfordrende, når der er tale om et langdistanceløb.
(Foto: DK Motorsport)
”Det er ikke svært, når man skal køre 10 eller 20 omgange, men skal man sidde bag roret i en time, bliver det krævende, for der skal laves noget hele tiden,” siger Thomas Wulff. ”For os bliver det vigtigt at forsvare vores føring i klassen. De andre ligger tæt på os, så der skal ikke mange fejl til. Jeg tror, at vi skal angribe løbet fra start, men det bliver rigtigt svært, og konkurrencen er benhård.”
For mandskabet i DK MOTORSPORTs hurtigste bil er der også fokus på at forsvare mesterskabsføringen – og denne fokus er blevet noget større efter det seneste løb, hvor to kollisioner kostede mange dyre point.
”Skaderne så værre ud, end de var. Det meste var faktisk kosmetisk, selv om vi skulle have en ny bagbro på. Men vi har fået testet bilen, og den gik fantastisk,” siger Per Johansen. ”Vores strategi må naturligvis være, at vi skal udnytte de muligheder, der kommer, men vi skal naturligvis køre på det sikre for at vinde vores klasse. Skal vi køre fra Porscherne og BMW’en, skal vi helt ud på grænserne, hvor det kan gå galt, så vi lurer lidt på, hvordan løbet forløber.”
”Det er svært at følge med Porscherne, men når det hele spiller, så kan det lade sig gøre,” tilføjer Tom Pedersen, der dog peger på endnu et forhold, som kan gøre det svært. Dækkene.
”Corsaen er hårdere ved dækkene, men lad os nu se, hvordan det går. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme til at køre på Jyllandsringen. Det er den bane, jeg bedst kan lide at køre på. Jeg kan godt lide svinget ind på langsiden og det skarpe sving efter langsiden. I de første år af min karriere kørte jeg meget på Jyllandsringen, og jeg har altid følt, at jeg har været skarpere her.”
Tredjemanden i den røde og sorte Opel Corsa, Lars Højris, mener dog, at teamets bil har fortrin på FDM Jyllandsringen i forhold til nogle af de hurtigere biler.
”Corsaen er helt vild med de små sving. I hesteskoen og på den nye del af banen vil den klare sig rigtig godt, så jeg tror, at vi vil være hurtigere i svingene end BMW’en og Porschen,” vurderer han. ”Umiddelbart tror jeg, at bilen passer bedre til denne bane end til Padborg Park og Ring Djursland. På Ring Djursland skulle vi ikke kunne vinde, men det gjorde vi. Jeg glæder mig meget til Jyllandsringen, og jeg tror på et godt resultat.”
Med venlig hilsen
DK Motorsport
Per Johansen
Læs mere om: Jan SeerupThomas WulffJyllandsringen13/08/11 - Jyllandsringen - Danish Endurance Championship |