(Foto: HM Motorsport)
Løbet startede med et par omgange efter Safetycar,
for rullende start. Jens-Henrik kom godt fra start. På
første omgang satte Isaksen bilen af og Safetycar
måtte på banen. Efter et par omgange fra frigivelse
måtte safetycar’en på banen igen og igen 3. gang
inden for ganske få omgange.
Derefter faldt der lidt ”ro” over feltet og Jens-Henrik
kørte super godt, legede igen med ”de store drenge”.
På et tidspunkt lå den lille C2’er og førte feltet.
(Foto: HM Motorsport)
Efter ca. 2 timer og 98 omgange, blev det tid til tankning
og chaufførskifte, dette pit-stop forløb helt perfekt.
Flemming hoppede i raceren og kørte helt efter Teamets
planer og strategi. Efter tre kvarters kørsel og på 131.
omgang, gik strategien i ”sort”. Efter Yokohama-hårnålen
knækkede alle fire bolte i højre forhjul, Flemming tabte
hjulet og måtte hjælpes i pit.
(Foto: HM Motorsport)
Her kom Teamet/mekanikere på arbejde. Men et godt Teamwork blev reparationen klaret, med et ”pitstop” på
ca. 30 minutter, fra Flemming tabte hjulet på banen, til C2’eren var klar igen, en stor tak til mekanikerne.
Jens-Henrik satte sig igen i bilen og kørte indtil næste tankning. Radiokontakten mellem pit og bil var ikke
optimal, det var blevet til envejs-kommunikation fra pit til bil. Så signal med lyset var tegn på tankning og alle
gjorde sig klar.
(Foto: HM Motorsport)
Efter 185 omgange og endnu et perfekt pitstop, med tankning og hjulene efterspændt, satte Jens-Erik sig ved
rattet, med fuld power og efter 271 omgange, kørte han nr. 123 forbi det ternede flag. Kom i mål som nummer
7 generelt, utroligt flot efter 31 minutters ekstra pitstop, så endnu en sejer i hus, HM Motorsport blev vinder af
klasse 1. Det betød også at årets DEC-mesterskab i klasse 1, er vundet af Team HM Motorsport.
HM Motorsport Læs mere om: Flemming D. OlsenJens Erik HansenJens-Henrik HansenHM MotorsportPadborg Park25/06/11 - Padborg Park - Danish Endurance Championship |